Motorkruiser 10.50 GSAK

€ 26.500,00
Ophalen
141838sinds 12 okt. '24, 16:45
Deel via
of

Kenmerken

ConditieGebruikt
MateriaalStaal
Lengte9 tot 12 meter
BrandstofDiesel
Type motorBinnenboordmotor
Vermogen50 pk of meer

Beschrijving

In verband met de aanschaf van een andere boot, komt onze prachtige motorkruiser van 10,50 x 3,45 meter en een diepgang van 90 cm in de verkoop. Huidige ligplaats Alphen aan den Rijn.

Ze is in 1977 als knikspant gebouwd op de N.D.S.M. werf in Amsterdam, waarbij gebruik is gemaakt van 6 mm kwaliteitstaal voor zeeschepen. De boot is de afgelopen 2 jaar met veel liefde en aandacht op vele vlakken gemoderniseerd, dus de verkoop gaat ons aan het hart.

Ze wordt aangedreven door een 60PK krachtige 4 cilinder Mercedes OM615 dieselmotor, welke in 2001 als gereviseerde scheepsmotor is ingebouwd. Er staat 2215 uur op de teller. De motor heeft een gesloten koelsysteem met kimkoeling, welke in 2023 is voorzien van nieuwe koelslangen en een nieuwe Jabsco impeller pomp. De overbrenging van de motor naar de 3-blad schroef gaat via een Velvet (AS3-70C) keerkoppeling en een vetgesmeerde aandrijfas. De vetkoorden in de gland zijn in 2023 vernieuwd. De oude demperplaat met veren, tussen de motor en de keerkoppeling, is in 2023 vervangen door een nieuwe moderne kunststof versie.

In 2022 is het gehele 12V elektriciteit circuit vernieuwd. Er zijn geen verbruikers meer geaard via de romp. Daarbij is ook het dashboard vernieuwd met bestaande meters en nieuwe schakelpanelen. De boot is verder van alle gemakken voorzien, waardoor je (off grid) heerlijk langere tochten kan maken. Zo heeft ze 2 Victron Bleusolar 215Wp zonnepanelen (2022), die via een Victron Blue Solar MPPT 100/50 Laadregelaar (2022) de 2 service accu’s van ieder 120 Ah (uit 2022) overdag bijladen. Daarnaast worden de serviceaccu’s bij een draaiende motor bijgeladen door de 75 AMP dynamo of in de haven via de walstroom aansluiting door de Victron 12/1600/70 Multiplus omvormer/acculader. Tussen de walstroom aansluiting en de Multiplus zijn een aardlekschakelaar (2022), 16A zekering (automaat) en een Victron Galvanische Isolator (2022) geplaatst. De Multiplus omvormer voorziet in de 220V aansluitingen aan boord. Via de dynamo en een Mastervolt 703 diodebrug, worden naast de serviceaccu’s ook de onderhoudsvrije start- en boegschroef accu’s bijgeladen. Het stroomsysteem is verder voorzien van een Victron SmartShunt en een Victron Digital Multi Control, waarmee je het systeem (ook via de Victron app) kan instellen en monitoren.

Warm water komt uit een 60 liter boiler, die via de motor of elektrisch wordt verwarmd. De totale watervoorziening wordt verzorgd door een 200 liter RVS watertank. Het warm- en koud water wordt op een druk van 1.5 bar gehouden, door een waterpomp met ELBN Autoclave membraan. Op het zwemplateau is een buitendouche met warm- en koud water gerealiseerd. Het sanitair voorziet verder in een elektrisch toilet.

Tegenover het toilet zit het keukenblok. Deze is voorzien van een groot werkblad met een spoelbak en een 4 pits gasstel. Onder het werkblad bevinden zich de keukenkastjes en een moderne Inventum KV471W koelkast (220v) met vriesvak uit 2023. Deze energieklasse E koelkast verbruikt heel weinig stroom. Tegenover het keukenblok zit een dinette met een losse tafel. Het vooronder biedt een slaapplaats voor twee (kleinere) personen. De gehele boot is voorzien van heel veel opbergruimte. In koelere dagen kan de boot verwarmd worden met een 5KW Autotherm stand kachel (diesel) of met het 1000Watt verwarmingspaneel onder de trap in de grote salon.

Omdat ze met haar waterverplaatsing van 9500 kg best een flinke dame is, kan ze zowel bij de binnen- als buitenbesturing genieten van de ondersteuning van een 55 kgf Vetus boegschroef met een eigen 90Ah (onderhoudsvrije) accu. Deze wordt net als de overige accu’s, via de dynamo en de diodebrug bijgeladen als de motor draait. Ze laat zich makkelijk varen en is dit jaar (2024) ook voorzien van een vaste marifoon (Horizon GX1400 DSC/GPS).

In 2023 is ze voor langere tijd uit het water geweest. Het hele onderwaterschip is daarbij met een Tercoo schijf kaal gemaakt. Hier zijn vervolgens 4 lagen International Intershield 300 2C primer, 2 lagen International Intergard 263 2C epoxy hechtlaag voor antifouling en 3 lagen International Intersmooth antifouling op aangebracht. Daarbij zijn ook alle anodes vervangen. Het bovenwaterschip is helemaal opgeschuurd, waar nodig bijgewerkt en daarna voorzien van 2 lagen International Super Gloss HS 1C bootlak. Het gangboord en voordek zijn ook kaal gehaald en op dezelfde wijze als het onderwaterschip behandeld. In plaats van antifouling is hier International Interdeck antislip op aangebracht.

Binnen is ook het nodige aangepakt. Daarbij is de achterkajuit helemaal opnieuw ingetimmerd, geïsoleerd en voorzien van een tweepersoonsbed met lattenbodem van 140x200 cm. Alle plafonds in de boot zijn vervangen, voorzien van isolatie, dampfolie en afgetimmerd met schrootjes die daarna zijn gebeitst. Bij het vernieuwen van de plafonds, is ook de verlichting vernieuwd door (warme) ledverlichting. Dit jaar (2024) zijn ook de gordijnen vernieuwd.

De boot is rondom voorzien van een RVS zeerailing met RVS fender houders. De ramen zijn enkelglas in een aluminium sponning (Alra). Ze heeft een stoere RVS Flybrigde bar, waarop de antennes, horn, radarreflector en het toplicht zijn geplaatst. Verder is ze voorzien van 2 RVS davits, met ieder een draagvermogen van 150 Kg voor een bijboot. Het zwemplateau is voorzien van een RVS zwemtrap en voorziet in de opslag van de 2 gasflessen (groot formaat 11kg vulling) en extra externe bergruimte waar naast emmers en jerrycans, ook een kleine (mobiele) 1000W aggregaat is opgeborgen.

Kortom, het is een zeer ruim uitgeruste, instapklare kruiser, waar veel liefde in zit en waar je zo mee kan wegvaren. De stahoogte in de salon loopt af van +/- 1m85 aan de voorkant tot +/- 1m75 bij de doorgang naar de achterkajuit. De stahoogte in het gangpad tussen de keuken en dinette is +/- 1m85. De achterkajuit heeft een stahoogte van +/- 1m50. Bij de verkoop laten wij voor de koper ook een groot deel van de inventaris op de boot achter.

Het is een boot die graag wordt onderhouden dus de nieuwe eigenaar moet het ook leuk vinden om hier aandacht aan te besteden. Dat vinden wij ook belangrijk. Er zijn altijd nog (kleine) klusjes te doen.

Samenvatting kenmerken:
• BTW-status - Inclusief BTW
• Categorie - Motorjacht
• Merk / model - Motorkruiser 1050 GSAK
• Bouwjaar - 1977
• Motor - Mercedes OM 615 (60 Pk)
• Bouwmateriaal - Staal (zeeschepen)
• L x B x D - ca 10,50 m x 3,45 m x 0,90 m
• Werf - N.D.S.M. werf Amsterdam
• Rompvorm - Knikspant
• Rompkleur - Wit
• Dek en opbouw kleur - Wit
• Dek en opbouw materiaal - Staal
• Doorvaarthoogte - 4.10 m
• Diepgang - 90 cm
• Waterverplaatsing - 9.500 kg
• Besturing - Stuurwiel binnen en buiten.
• Roer - Enkel

Motor
• Aantal motoren - 1
• Type - Binnenboord
• Merk - Mercedes
• Model - OM 615
• Bouwjaar - Gereviseerd 2001 (certificaat)
• Aantal - cilinders 4
• Vermogen - 60 pk
• Koeling - Gesloten, kimkoeling.
• Verbruik - 2,5 liter/uur
• Start type - Elektrisch
• Keerkoppeling - Velvet AS3-70C
• Demperplaat - Kunststof
• Overbrenging - Vetgesmeerde schroefas
• Voortstuwing - 3 blad Schroef
• Koeling - Gesloten systeem met kielkoeling
• Brandstoftank - aantal 1
• Totale inhoud brandstoftank(s) - 200 liter
• Materiaal brandstoftank - RVS
• Brandstoftankmeter - ja

Interieur
• Salon - ja
• Achterkajuit (AK) - ja
• Keuken met dinette - ja
• Toilet - ja, electrisch
• Stahoogte - 185-195 cm
• Type interieur - Klassiek, warm.
• Kleur stoffering - Beige sky
• Slaapplaatsen - 4 vast (2 voor, 2 achter)
• Matrassen - 140 x 200 (achterkajuit)
• Gordijnen - ja, beige
• Watertank & materiaal - 200 liter RVS
• Watersysteem - Warm en koud met druksysteem
• Warm water  -Boiler, 60 liter
• Douche - ja, buitendouche
• TV - ja, met DVD
• Radio/CD-speler - ja, pioneer
• Satellietontvangst - nee
• Kooktoestel & brandstof - 4 pit(ten). Op gas in bun
• Oven - ja, elektrisch
• Koelkast & voeding - 80 liter elektrisch 220V met vriesvak
• Verwarming - ja, 5KW stand kachel (diesel) en 1000W wandpaneel (220V)

Electra
• Spanning aan boord - 12V en 220V
• Accu’s - 2 x service accu’s 120Ah (lood i.v.m. zonnepanelen)
• - 1 x startaccu 120Ah (onderhoudsvrij)
• - 1 x boegschroef accu 90Ah (onderhoudsvrij)
• Acculader - Victron 12/1600/70 Multiplus
• Dynamo - 75 A
• Diodebrug - ja (Mastervolt 703)
• Omvormer - ja Victron 12/1600/70 Multiplus
• Galvanische Isolator - ja
• Voltmeter - ja
• Walstroom - ja, met aardlekschakelaar
• Walstroomkabel - ja
• Zonnepaneel - 2 x Victron Bleusolar 215Wp mono
• Laadregelaar - Victron Blue Solar MPPT 100/50
• Opmerkingen - Voorzien van Victron Digital Multi Control en Smartshunt

Navigatie
• Log/snelheid - Nee
• GPS - ja
• Marifoon - ja
• Dieptemeter - ja Nasa Target. (senor moet vernieuwd worden)

Uitrusting buiten
• Ankers & materiaal - 1 thermisch verzinkt
• Ramen - enkelglas in aluminium sponning (Alra)
• Buiskap - ja, zwart
• Bimini - ja. zwart
• Buitenkussens - ja
• Flybridge - ja, RVS
• Zeerailing - ja, RVS
• Zwemplatform - ja, tevens gasbun en bergruimte.
• Zwemtrap - ja
• Davits - ja, 2 x RVS

Veiligheid
• Bilgepomp - ja
• Brandblusser - ja, 3 stuks
• Gasalarm - ja
• Roommelders - ja
• Branddeken - ja
Advertentienummer: m2176896205