Schwalbe Big Apple 60-406 20x2.35 buitenband (nw) € 17,50 ps€ 17,50
Bikestepper / Stepperbike (City): Algemene informatie
Zie omschrijving
Ophalen of Verzenden
Thuisbezorgd via PostNL voor € 6,95
230sinds 1 nov. '24, 06:00
Kenmerken
TypeOverige typen
Beschrijving
GEZOCHT: defecte/kapotte Bikestepper City.
Wie heeft een defecte Batavus Bikestepper City staan die niet wordt gebruikt?
Wil/kan je hem niet zelf (meer) verkopen?
Mogelijk heb ik interesse om de Bike stepper City te repareren en anders voor de onderdelen.
Stuur van de betreffende City (uitvoering met de brede banden) wat foto's en het verhaal.
Maximaal € 50,- voor een City zgan, afgezien van een eventueel mankement.
Zgan: dus met goede banden, mooie treeplank, kettingkast, etc.
Algemene kenmerken Batavus Bikestepper City / Race:
= Nieuw prijs destijds € 499,-
(Advies tweede hands: maximaal € 250 voor een extreem goed exemplaar)
= Beschikbaar bij Batavus sinds 2007 tot 2014 ?
= Serienummers beginnen met IBA71200, IBA80100 of IBA80200, gevolgt door 3 cijfers.
Bijvoorbeeld IBA80100023 of IBA71200456.
Mocht jouw step een écht ander nummer hebben dan ontvang ik graag een foto.
= o.a. 7 versnellingen, 2 handremmen, verstelbaar stuur
Aanschaffen van een Bikestepper City / Race:
De Bike stepper’s zijn van vóór 2015, dus minstens 10 jaar oud.
Het verschil tussen een goede of slechte Bikestepper is helaas moeilijk te herkennen.
Een step wordt vrijwel onbruikbaar als de RECHTER crank losloopt bij gebruik.
Verder zijn de kogellagers onder de "kettingkast" van slechte kwaliteit.
Via de lange treeplanken-armen worden grote krachten op de lagers overgebracht.
Slecht lopende lagers zijn moeilijk te herkennen zonder zorgvuldige inspectie.
Controleer opvallende punten:
= Maak een extra lange proefwerk en bekijk of zowel jij als de step heel blijven
= Probeer ergens heuvel op te gaan. (On)getraind valt dat meestal tegen.
= Sterk (zon)verkleurde RODE kettingkast en treeplankarmen
= Beweeg de treeplank zijwaarts en check op te veel speling.
= Vraag de verkoper of hij de treeplank even wil loshalen.
Als de treeplanken nooit zijn losgeweest breekt waarschijnlijk een bout af.
= Bij een slecht onderhouden Bikestepper is de treeplankas verroest.
= Bekijk de onderzijde van de treeplank waar de roller over beweegt op overmatig gebruik.
Foto 1 en 2:
De Bikestepper City/Race werd standaard geleverd met een 18 tands achtertandwiel.
Veel mensen hebben daardoor moeite bij tegenwind of wat steilere heuvels.
Tijdens een workout komt men zelden in de 5de of een hogere versnelling.
Foto 1 toont mijn step, uitgerust met een 26 tands achtertandwiel.
De 3de versnelling komt nu overeen met de oorspronkelijke 1ste versnelling.
Meer schakelen om op een recht stuk uit ALLE 7 versnellingen de soepelste te kiezen.
Zware tegenwind en/of rulle zandpaden vormen nu wél een hanteerbare uitdaging.
Fietsenmakers zullen beweren dat een 22 tands achtertandwiel het maximaal haalbare is.
Gewoon een kwestie van het veel grotere tandwiel "op zijn kop" monteren.
Mijn 8inch BMX stuur vervangt het afgebroken stuur en komt daarmee meteen wat hoger.
Het zelfbouw achterspatbord werkt (redelijk) effectief bij een nat wegdek.
Beter is om niet met de step in de regen te rijden.
Deze City heeft oa een pre 2011 HS338 Schwalbe Big Apple 60-406 Kevlar Guard achterbuitenband. (Bij mij goed voor zo'n 4.000 km, ofwel circa een jaar).
Op de 2de foto is een City uitgerust met de nóg iets kleinere:
= Schwalbe Big Ben Plus HS439 55-507 24x2.15 Art.-No. 11101340
= Schwalbe Big Ben Plus HS439 55-406 20x2.15 Art.-No. 11101122 EAN: 4026495787901
Het artikel nummer is van belang, aangezien er veel banden Big Ben zijn genoemd.
De treeplanken zijn bedekt met aluminium traanplaat (gelijmd en geschroefd). In de regen is dit dek gelukkig niet echt glad. Het standaard antislip op de treeplank sleet te snel.
Mijn treeplank-armen zijn al eens vervangen, omdat aan de onderzijde de cilinderpedals vrijwel door het metaal waren gesleten. Ook de nieuwe set treeplank-armen heeft inmiddels zijn langste tijd gehad.
Ik step blijkbaar veel en vaak ;-)
Foto 3 en 4:
De Stepperbikes op de foto zijn NIET te koop.
Ze dienen als reserve voor mijzelf, omdat ik het fantastische apparaten vind.
Lekker in de buitenlucht sporten, bij voorkeur dagelijks.
Via Batavus worden de Bikesteppers niet meer aangeboden.
Desgewenst is een nieuwe, originele, ongebruikte Batavus Bikestepper City beschikbaar.
De vaste prijs is € 400,- los van eventuele extra aanpassingen.
De Bikestepper City staat gedeeltelijk gedemonteerd in de opslag.
Roest- en krasvrij, opgepompte banden, losse cilinderpedals en treeplanken.
De originele 3G banden zijn vervangen door degelijke, nieuwe Schwalbe banden. Verder is het standaard 18tands tandwiel vervangen door de fijnere 26tands.
Na zakelijke overeenkomst wordt de City rijklaar gemaakt.
Geregeld koop ik Bikesteppers op. Slechte exemplaren worden gestript. Nog goede steppen worden tijdens een zeer grondige onderhoudsbeurt zorgvuldig gecontroleerd en waar nodig gerepareerd. Het standaard 18 tands achtertandwiel wordt daarbij vervangen door een 26T, of soms door een kleinere 22T.
Daarna komt de dan weer zgan step via Marktplaats beschikbaar.
Foto 5:
Zijn er nog meer mensen die de Bikestepper City op (zeer) regelmatig basis gebruiken?
Ik ben benieuwd naar ervaringen, met name op het gebied van slijtage.
Ik vermoed dat een City (of een Race) vooral voor de show wordt aangeschaft ;-)
In de vele jaren dat ik uitgebreid rond cross met Bikesteppers ben ik onderweg slechts enkele keren een collega stepper tegengekomen.
Foto 6:
De drie assen uit de Bikestepper / stepperbike.
De pijlen geven aan waar onderdelen in de loop der tijd zijn gebroken.
Destijds is het mij steeds gelukt om via de dealer onderdelen te regelen.
Inmiddels is de Bikestepper zo'n 10 jaar uit productie en hoeft Batavus geen onderdelen meer op voorraad te hebben.
Repareren van de Bikestepper wordt dus een steeds grotere uitdaging :-(
Foto 8:
In de latere Bikestepper's heeft Batavus een andere trapas gemonteerd.
Dezelfde as wordt ook gebruikt in de 3G Work It en 3G Hammer stepperbike.
De rechterbout heeft nog steeds de neiging om door de trapbeweging los te draaien.
Foto 10:
De Batavus Bikestepper Race is, naast mogelijke problemen met de assen en loslopende rechter crank, vooral bekend door gebroken spaken in het achterwiel en extreem snelle slijtage van de achterband.
Controleer daarom of de spaken van het achterwiel nog op voldoende spanning zijn..
Ook kan het frame van de Race bij (te) zware belasting breken.
Foto 11, 12:
Overzicht van andere leuke sportieve modellen.
Op Internet zijn verkooppunten te vinden.
Stuur een berichtje voor meer informatie.
Wie heeft een defecte Batavus Bikestepper City staan die niet wordt gebruikt?
Wil/kan je hem niet zelf (meer) verkopen?
Mogelijk heb ik interesse om de Bike stepper City te repareren en anders voor de onderdelen.
Stuur van de betreffende City (uitvoering met de brede banden) wat foto's en het verhaal.
Maximaal € 50,- voor een City zgan, afgezien van een eventueel mankement.
Zgan: dus met goede banden, mooie treeplank, kettingkast, etc.
Algemene kenmerken Batavus Bikestepper City / Race:
= Nieuw prijs destijds € 499,-
(Advies tweede hands: maximaal € 250 voor een extreem goed exemplaar)
= Beschikbaar bij Batavus sinds 2007 tot 2014 ?
= Serienummers beginnen met IBA71200, IBA80100 of IBA80200, gevolgt door 3 cijfers.
Bijvoorbeeld IBA80100023 of IBA71200456.
Mocht jouw step een écht ander nummer hebben dan ontvang ik graag een foto.
= o.a. 7 versnellingen, 2 handremmen, verstelbaar stuur
Aanschaffen van een Bikestepper City / Race:
De Bike stepper’s zijn van vóór 2015, dus minstens 10 jaar oud.
Het verschil tussen een goede of slechte Bikestepper is helaas moeilijk te herkennen.
Een step wordt vrijwel onbruikbaar als de RECHTER crank losloopt bij gebruik.
Verder zijn de kogellagers onder de "kettingkast" van slechte kwaliteit.
Via de lange treeplanken-armen worden grote krachten op de lagers overgebracht.
Slecht lopende lagers zijn moeilijk te herkennen zonder zorgvuldige inspectie.
Controleer opvallende punten:
= Maak een extra lange proefwerk en bekijk of zowel jij als de step heel blijven
= Probeer ergens heuvel op te gaan. (On)getraind valt dat meestal tegen.
= Sterk (zon)verkleurde RODE kettingkast en treeplankarmen
= Beweeg de treeplank zijwaarts en check op te veel speling.
= Vraag de verkoper of hij de treeplank even wil loshalen.
Als de treeplanken nooit zijn losgeweest breekt waarschijnlijk een bout af.
= Bij een slecht onderhouden Bikestepper is de treeplankas verroest.
= Bekijk de onderzijde van de treeplank waar de roller over beweegt op overmatig gebruik.
Foto 1 en 2:
De Bikestepper City/Race werd standaard geleverd met een 18 tands achtertandwiel.
Veel mensen hebben daardoor moeite bij tegenwind of wat steilere heuvels.
Tijdens een workout komt men zelden in de 5de of een hogere versnelling.
Foto 1 toont mijn step, uitgerust met een 26 tands achtertandwiel.
De 3de versnelling komt nu overeen met de oorspronkelijke 1ste versnelling.
Meer schakelen om op een recht stuk uit ALLE 7 versnellingen de soepelste te kiezen.
Zware tegenwind en/of rulle zandpaden vormen nu wél een hanteerbare uitdaging.
Fietsenmakers zullen beweren dat een 22 tands achtertandwiel het maximaal haalbare is.
Gewoon een kwestie van het veel grotere tandwiel "op zijn kop" monteren.
Mijn 8inch BMX stuur vervangt het afgebroken stuur en komt daarmee meteen wat hoger.
Het zelfbouw achterspatbord werkt (redelijk) effectief bij een nat wegdek.
Beter is om niet met de step in de regen te rijden.
Deze City heeft oa een pre 2011 HS338 Schwalbe Big Apple 60-406 Kevlar Guard achterbuitenband. (Bij mij goed voor zo'n 4.000 km, ofwel circa een jaar).
Op de 2de foto is een City uitgerust met de nóg iets kleinere:
= Schwalbe Big Ben Plus HS439 55-507 24x2.15 Art.-No. 11101340
= Schwalbe Big Ben Plus HS439 55-406 20x2.15 Art.-No. 11101122 EAN: 4026495787901
Het artikel nummer is van belang, aangezien er veel banden Big Ben zijn genoemd.
De treeplanken zijn bedekt met aluminium traanplaat (gelijmd en geschroefd). In de regen is dit dek gelukkig niet echt glad. Het standaard antislip op de treeplank sleet te snel.
Mijn treeplank-armen zijn al eens vervangen, omdat aan de onderzijde de cilinderpedals vrijwel door het metaal waren gesleten. Ook de nieuwe set treeplank-armen heeft inmiddels zijn langste tijd gehad.
Ik step blijkbaar veel en vaak ;-)
Foto 3 en 4:
De Stepperbikes op de foto zijn NIET te koop.
Ze dienen als reserve voor mijzelf, omdat ik het fantastische apparaten vind.
Lekker in de buitenlucht sporten, bij voorkeur dagelijks.
Via Batavus worden de Bikesteppers niet meer aangeboden.
Desgewenst is een nieuwe, originele, ongebruikte Batavus Bikestepper City beschikbaar.
De vaste prijs is € 400,- los van eventuele extra aanpassingen.
De Bikestepper City staat gedeeltelijk gedemonteerd in de opslag.
Roest- en krasvrij, opgepompte banden, losse cilinderpedals en treeplanken.
De originele 3G banden zijn vervangen door degelijke, nieuwe Schwalbe banden. Verder is het standaard 18tands tandwiel vervangen door de fijnere 26tands.
Na zakelijke overeenkomst wordt de City rijklaar gemaakt.
Geregeld koop ik Bikesteppers op. Slechte exemplaren worden gestript. Nog goede steppen worden tijdens een zeer grondige onderhoudsbeurt zorgvuldig gecontroleerd en waar nodig gerepareerd. Het standaard 18 tands achtertandwiel wordt daarbij vervangen door een 26T, of soms door een kleinere 22T.
Daarna komt de dan weer zgan step via Marktplaats beschikbaar.
Foto 5:
Zijn er nog meer mensen die de Bikestepper City op (zeer) regelmatig basis gebruiken?
Ik ben benieuwd naar ervaringen, met name op het gebied van slijtage.
Ik vermoed dat een City (of een Race) vooral voor de show wordt aangeschaft ;-)
In de vele jaren dat ik uitgebreid rond cross met Bikesteppers ben ik onderweg slechts enkele keren een collega stepper tegengekomen.
Foto 6:
De drie assen uit de Bikestepper / stepperbike.
De pijlen geven aan waar onderdelen in de loop der tijd zijn gebroken.
Destijds is het mij steeds gelukt om via de dealer onderdelen te regelen.
Inmiddels is de Bikestepper zo'n 10 jaar uit productie en hoeft Batavus geen onderdelen meer op voorraad te hebben.
Repareren van de Bikestepper wordt dus een steeds grotere uitdaging :-(
Foto 8:
In de latere Bikestepper's heeft Batavus een andere trapas gemonteerd.
Dezelfde as wordt ook gebruikt in de 3G Work It en 3G Hammer stepperbike.
De rechterbout heeft nog steeds de neiging om door de trapbeweging los te draaien.
Foto 10:
De Batavus Bikestepper Race is, naast mogelijke problemen met de assen en loslopende rechter crank, vooral bekend door gebroken spaken in het achterwiel en extreem snelle slijtage van de achterband.
Controleer daarom of de spaken van het achterwiel nog op voldoende spanning zijn..
Ook kan het frame van de Race bij (te) zware belasting breken.
Foto 11, 12:
Overzicht van andere leuke sportieve modellen.
Op Internet zijn verkooppunten te vinden.
Stuur een berichtje voor meer informatie.
Advertentienummer: m2191517612
Populaire zoektermen
stepperbikeelektrische step in Stepscitycoco in Stepsspace scooter in Stepsstunt step in Stepsoxelo in StepsSteps in Fietsen en Brommersmoovway in Stepsninebot max g30 in Stepselektrische scooter in Stepselectrische step in Stepselektrische step zadel in Stepselektrische step gebruikt in Stepsspacescooter in Stepsspace scooter junior in Stepsps 2017 ikea lamproze pumps met bandjeservies julianabritney spears lpkoffie thee en suiker in Antiek en Kunst