Interne communicatie als managementinstrument

€ 25,00
Ophalen
340sinds 19 jan. '25, 13:31
Deel via
of

Kenmerken

ConditieZo goed als nieuw
TypeSociale wetenschap
Jaar (oorspr.)2010
AuteurHuib Koeleman

Beschrijving



Ondertitel: strategieën, middelen en achtergronden

Taal: Nederlands; Vlaams

Interne communicatie is een van de succesfactoren om een organisatie in deze tijd goed te laten functioneren. Uit onderzoek blijkt dat van bedrijven die goed presteren 80% van de medewerkers vertrouwen heeft in de leiding en vindt dat het management echt naar hen luistert. Bij bedrijven die minder goed presteren, is dat maar 40%. De motivatie van werknemers blijkt vooral van twee zaken af te hangen: de mate waarin men wordt betrokken in een dialoog en de wijze waarop men informatie ontvangt. En het mislukken van veranderingsprocessen bijvoorbeeld, blijkt achteraf vaak te wijten aan het onvoldoende communiceren met medewerkers.
Weliswaar zien steeds meer organisaties dat goede interne communicatie van groot belang is voor het binden en boeien van medewerkers en de diverse aspecten van de bedrijfsvoering. In de praktijk weet men vaak niet hoe de interne communicatie moet worden opgezet, laat staan hoe die kan worden verbeterd...
Advertentienummer: m2225187431