In de voetsporen van KeplerBieden
Rekenen-wiskunde in de praktijk-Verschillen in de klas
Bieden
Ophalen of Verzenden
170sinds 20 aug. '24, 12:35
Kenmerken
ConditieZo goed als nieuw
Jaar (oorspr.)2017
AuteurWil Oonk; Frits Barth; Ronald Keijzer; Sabine Lit
Beschrijving
Taal: Nederlands; Vlaams
- Behandelt de handelingsgerichte aanpak van het reken-wiskundeonderwijs;
- bevat recente ontwikkelingen rond kwaliteitsverbetering van het basisonderwijs;
- met uitgebreide online ondersteuning, zoals video's.
Rekenen-wiskunde in de praktijk - Verschillen in de klas behandelt de handelingsgerichte aanpak van het reken-wiskundeonderwijs op de basisschool. Het inleidende hoofdstuk zet de nieuwste ontwikkelingen in de praktijk op een rij, zoals de introductie van het handelingsmodel op vrijwel alle basisscholen. Het eerste hoofdstuk stelt een casus van een leerling centraal en geeft een betekenisvol overzicht van het leerstofgebied. Daarna volgt verdere verdieping van de kernthema's, waarbij studenten leren om informatie in te winnen en leerling- en groepsgegevens te begrijpen. Ook leren ze plannen en adequaat handelen in de klas. Veel aandacht is er voor de techniek van het vragen stellen. Tot slot komt de samenhang tussen de werkwijze van de leraar in de klas en invloeden van buiten aan bod, zoals het contact met ouders...
- Behandelt de handelingsgerichte aanpak van het reken-wiskundeonderwijs;
- bevat recente ontwikkelingen rond kwaliteitsverbetering van het basisonderwijs;
- met uitgebreide online ondersteuning, zoals video's.
Rekenen-wiskunde in de praktijk - Verschillen in de klas behandelt de handelingsgerichte aanpak van het reken-wiskundeonderwijs op de basisschool. Het inleidende hoofdstuk zet de nieuwste ontwikkelingen in de praktijk op een rij, zoals de introductie van het handelingsmodel op vrijwel alle basisscholen. Het eerste hoofdstuk stelt een casus van een leerling centraal en geeft een betekenisvol overzicht van het leerstofgebied. Daarna volgt verdere verdieping van de kernthema's, waarbij studenten leren om informatie in te winnen en leerling- en groepsgegevens te begrijpen. Ook leren ze plannen en adequaat handelen in de klas. Veel aandacht is er voor de techniek van het vragen stellen. Tot slot komt de samenhang tussen de werkwijze van de leraar in de klas en invloeden van buiten aan bod, zoals het contact met ouders...
Advertentienummer: m2148887202
Populaire zoektermen
medicijnen in Wetenschapmalenstein in Wetenschapgans in WetenschapNieuw in WetenschapAntiek en Kunst in Wetenschapforensische in WetenschapWetenschap in Boekengoederenrecht pitlo in Wetenschapnatuur en techniek in Wetenschapwiskunde in de praktijkrekenen en wiskunde uitgelegdrekenen wiskunde didactiekwerkboek kennisbasis rekenen-wiskunde pabo in Boekenwerkboek kennisbasis rekenen-wiskunde paboaandacht voor rekenenmazda 2000panini voetbal 1978tuinbank stoel in Tuin en Terrasjoiebanaan in Tuinplanten