Zoals een kind het ziet (Mary Sime)
Kenmerken
Beschrijving
Zoals een kind het ziet (Mary Sime)
Met nawoord van Dr. P.M. van Hiele
Wegwijzer in de theorieën van Piaget
Wie kan ons duidelijk maken hoe een kind leert en hoe zijn verstand zich ontwikkelt? Jean Piaget kan dat, en wel op een zeer wetenschappelijk verantwoorde manier. Maar alleen de kinderen zelf kunnen ons de resultaten van zijn onderzoekingen laten zien. Zij zijn het die daar op een spontane en levendige manier voorbeelden van geven, ook zonder speciale hulpmiddelen. Op de leeftijd van ongeveer vier jaar is het kind bezig met het verrijken, verwerken, ordenen en herordenen van zijn wereldbeeld door middel van exploreren en experimenteren. Het aantal soorten voorwerpen en gebeurtenissen dat het kan herkennen, waar het zich op kan instellen, dat het kan onthouden en zich kan voorstellen neemt voortdurend toe. Het kind is de architect van zijn eigen ontwikkeling. Elke ervaring betekent een versterking van die ontwikkeling en wordt ingepast in het eigen wereldbeeld van het kind.
Wanneer de ontwikkelingspsychologie aan de orde komt, wordt bijna steeds direct de naam van Piaget gebruikt. Dit is geen wonder, want met meer dan twintig werken over dit onderwerp heeft deze grote onderzoeker een unieke prestatie geleverd.
Het kind en zijn omgeving
Grondslagen voor logisch redeneren
Structuren van mentale activiteit bij het logisch denken
Wat hebben we uit dit alles geleerd?
Paperback, 134 pag., geïllustreerd, register
Uitg. Muusses, 1973
ISBN 9023131231
· Alleen verzenden, niet ophalen
· Op biedingen die te laag zijn wordt niet gereageerd
· Op biedingen die acceptabel zijn wordt snel gereageerd
· Boeken worden na ontvangst van betaling meteen verstuurd