Het grote zoekboek voor kleine speurders 8712459114239€ 33,95
Boek Shoe Dog 9789000351473
€ 10,95
Verzenden
30sinds 19 mar. '25, 17:32
Kenmerken
ConditieZo goed als nieuw
Beschrijving
Autobiografie van de grootste sportschoenenmaker ter wereld
Phil Knight richtte in 1964 samen met hardloopcoach Bill Bowerman Blue Ribbon Sports op, in het begin als distributeur voor de Japanse schoenmaker Onitsuka Tiger. Ze begonnen met een startkapitaal van slechts $1200. In 1971 ging het bedrijf verder als Nike Inc. Knight wilde het oorspronkelijk Dimension 6 noemen. Jeff Johnson, Knights eerste werknemer, verzon de naam Nike – uitgesproken als naikie.
Phil Knight over de naam Nike: 'Er spookten een heleboel dingen door mijn hoofd. Ten eerste dat Johnson erop gewezen had dat alle grote merken korte namen hebben. Twee lettergrepen of minder. En dat ze allemaal een harde klank in de naam hebben, een letter als de K of de X, die in je hoofd blijft hangen. Dat klonk allemaal zinnig. En was van toepassing op Nike. Ik vond het mooi dat Nike de godin van de overwinning was. Ik wilde winnen.'
De swoosh van Nike werd in 1971 voor slechts $ 35 ontworpen door Carolyn Davidson. Knight was niet razend enthousiast over het logo. 'Ik zal er wel aan wennen,' was zijn eerste reactie.
• Op werkdagen voor 16:00 uur besteld is morgen in huis!
• Gratis bezorging vanaf € 50
• 3 maanden garantie op al onze producten
• 14 dagen niet goed, geld terug
Phil Knight richtte in 1964 samen met hardloopcoach Bill Bowerman Blue Ribbon Sports op, in het begin als distributeur voor de Japanse schoenmaker Onitsuka Tiger. Ze begonnen met een startkapitaal van slechts $1200. In 1971 ging het bedrijf verder als Nike Inc. Knight wilde het oorspronkelijk Dimension 6 noemen. Jeff Johnson, Knights eerste werknemer, verzon de naam Nike – uitgesproken als naikie.
Phil Knight over de naam Nike: 'Er spookten een heleboel dingen door mijn hoofd. Ten eerste dat Johnson erop gewezen had dat alle grote merken korte namen hebben. Twee lettergrepen of minder. En dat ze allemaal een harde klank in de naam hebben, een letter als de K of de X, die in je hoofd blijft hangen. Dat klonk allemaal zinnig. En was van toepassing op Nike. Ik vond het mooi dat Nike de godin van de overwinning was. Ik wilde winnen.'
De swoosh van Nike werd in 1971 voor slechts $ 35 ontworpen door Carolyn Davidson. Knight was niet razend enthousiast over het logo. 'Ik zal er wel aan wennen,' was zijn eerste reactie.
• Op werkdagen voor 16:00 uur besteld is morgen in huis!
• Gratis bezorging vanaf € 50
• 3 maanden garantie op al onze producten
• 14 dagen niet goed, geld terug
Website
link naar het product!Advertentienummer: a1511886123
Populaire zoektermen
boek martien meilandde r van rebel in Biografieënboek erica meilandboek peter gillis in Biografieënboek gordonwaargebeurde verhalen in Biografieënboek engelstalig in Biografieënmeijer in Biografieënmadonna in BiografieënBiografieën in Boekenelvis in Biografieëngesigneerd in Biografieënkim kotter boekmichael jackson in Biografieëndinky supertoys in Speelgoedconverse maat 19spiegel letterstweed gilet herenseat leon 5f facelift koplamp in Auto-onderdelenpresse papier millefiori1940 jurkporsche in Auto's & Foldersijlst ansichtkaartalessi schaal in Huis en Inrichting