Porsche 911 Targa 1973 | Route 66 auctions

€ 41.400,-
Bouwjaar
1973
KM stand
12.345 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld
Carrosserie
Cabriolet
74529sinds 15 apr. '25, 14:45
Deel via
of
Merk & Model, uitvoering
Porsche 911, Cabriolet
Bouwjaar
1973
KM stand
12.345 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld
Basis
Merk & Model
Porsche 911
Uitvoering
Cabriolet
KM stand
12.345 km
Brandstof
Benzine
Bouwjaar
1973
Carrosserie
Cabriolet
Transmissie
Handgeschakeld
Kleur
Overige kleuren
Milieu
Brandstof
Benzine
Opties
Opties
Open dak

Beschrijving

Porsche 911 Targa 1973 | Route 66 auctions

  • Merk: Porsche
  • Model: 911
  • Tellerstand: 12345 KM
  • Carrosserievorm: Cabrio
  • Aantal deuren: 2
  • Brandstofsoort: Benzine
  • Bouwjaar: 1973
  • Transmissie: Handgeschakeld
  • Kleur: geel
  • BTW/Marge: Marge, de BTW is niet aftrekbaar




Porsche 911 Targa | 1973

Hoogtepunten:

– Vroeg G-model met smalle carrosserie en chromen details
– Matching numbers 2,7-liter motor en 915-versnellingsbak
– Gerestaureerd van 2019 tot 2021 met fotodocumentatie
– Sahara Beige overgespoten in originele kleur
– Geüpgraded interieur met Porsche tartan stoelen

De verkoper biedt te koop aan deze Porsche 911 Targa uit 1973, een vroeg G-serie model gebouwd in oktober 1973 en met het gewilde smalle carrosserieontwerp met chromen accenten, dat doet denken aan de eerdere generatie met lange motorkap. Dit exemplaar is nieuw geleverd in de VS en is uitgerust met een 2,7-liter zescilinder boxermotor met Bosch K-Jetronic brandstofinjectie, gecombineerd met een handgeschakelde 915-transmissie met 5 versnellingen. Zowel de motor als de versnellingsbak zijn matching numbers.

Van 2019 tot 2021 onderging de auto een gedocumenteerde restauratie op een structureel gezonde en ongevalvrije basis. De carrosserie werd tot op het blanke metaal gestript en overgespoten in de originele Sahara Beige kleur. De mechanische restauratie omvatte een revisie van het remsysteem – gereviseerde remklauwen, nieuwe schijven en slangen, en een gereviseerde pedalenbox.

De ophanging en de stuurinrichting werden vernieuwd, met nieuwe schokdempers en banden voor. De motor kreeg een grote onderhoudsbeurt, inclusief vervanging van de krukaskeerringen, revisie van de injectoren en revisie van de luchtinlaatverwarming. Er werd een nieuwe brandstofpomp gemonteerd en de versnellingsbak werd gereviseerd met een nieuwe koppeling. Elektrische componenten zoals de dynamo en startmotor werden gereviseerd en er werd een nieuwe accu geplaatst.

Het interieur is opnieuw bekleed met Porsche tartan stof op de voorstoelen. De deurpanelen en vloerbedekking zijn nieuw, en het originele dashboard en stuurwiel zijn gereviseerd. De auto behoudt zijn fabriekscorrecte uitrusting en ontwerp en presenteert zich als een coherent en compleet exemplaar uit die tijd.

De lak en carrosserie zijn nog steeds in goede staat. Chromen sierlijsten en rubberen afdichtingen zijn aanwezig en de paneeluitlijning lijkt gelijkmatig.

Het interieur vertoont geen noemenswaardige slijtage en heeft een algeheel nette en authentieke uitstraling.

De Porsche 911 ging in 1973 een nieuw tijdperk in met de introductie van de G-serie, waaronder de hier getoonde Targa-variant. Ontworpen met verbeterde botsveiligheid en conform de nieuwe Amerikaanse regelgeving, was het G-model voorzien van geïntegreerde bumperbalgen en herziene mechanische systemen, terwijl de geest van de originele 911 behouden bleef. De vroege G-modellen (1973.5-1974) zijn bijzonder gewild vanwege hun overgangskarakter. Ze combineren een klassieke, smalle carrosseriestijl en chromen details met een vernieuwde mechanische constructie. Deze auto's behouden de lichte, responsieve rijdynamiek van de auto's met lange motorkap, maar zijn voorzien van sterkere structuren en verbeterde betrouwbaarheid. De 2,7-liter zescilinder boxermotor, die met deze serie werd geïntroduceerd, stond bekend om zijn sterke koppel in het middengebied en verbeterde rijeigenschappen, vooral in combinatie met Bosch K-Jetronic brandstofinjectie. Targa-varianten boden de openlucht rijervaring van een cabriolet met extra chassisstijfheid en veiligheid door de vaste rolbeugel. Naarmate de emissie- en veiligheidsvoorschriften halverwege de jaren 70 toenamen, waren deze vroege exemplaren de laatste die het klassieke Porsche-gevoel in een meer comfortabele vorm boden.

Deze specifieke 911 Targa biedt u de kans om een ​​zorgvuldig gerestaureerde en mechanisch geüpdatete auto te bemachtigen met matching numbers en gewilde kenmerken van een vroege G. De smaakvolle, periodecorrecte interieurupdates en de originele Sahara Beige lak geven hem zowel visuele aantrekkingskracht als relevantie voor verzamelaars.

Staat van de carrosserie en lak
4. Zeer goed: Kleine deukjes of krasjes; mogelijk minimale carrosserie- of lakcorrectie nodig.

Staat van het interieur
4. Zeer goed: Schoon met minimale slijtage; mogelijk kleine vervangingen nodig voor kleine ontbrekende of kapotte onderdelen.

Technische staat
4. Zeer goed: Mechanisch solide, met mogelijk klein onderhoud.

Algemene staat
4. Zeer goede staat: Vertoont slechts minimale slijtage en is te allen tijde rijklaar.

Dit artikel wordt verkocht in de staat waarin het zich bevindt. De staat van dit artikel is naar mening van de verkoper en kan afwijken van uw eigen mening. Foto's en beschrijvingen van de advertentie zijn uitsluitend ter informatie.

We raden alle potentiële bieders aan het voertuig te bezichtigen voordat ze een bod uitbrengen. Neem telefonisch of per e-mail contact met ons op om een ​​afspraak te maken.

Alle aangeboden veilingauto's hebben een minimumprijs. U wint het object alleen als de verkoper uw bod accepteert.

Prijswijzigingen en fouten voorbehouden. Het herroepingsrecht van 14 dagen is niet van toepassing op deze veiling.

Deze auto bevindt zich momenteel in Vlaams-Brabant, België.

Deze auto rijdt, remt en schakelt.

De auto heeft een Belgische registratie. De koper is verantwoordelijk voor de registratie in zijn eigen land en voor de levering en het ophalen van elk voertuig dat op de veiling wordt gekocht.

De beschrijving van deze auto is, naar beste weten van de verkoper, nauwkeurig en niet misleidend. Route 66 Auctions vraagt ​​de verkoper om een ​​aantal details over de auto en voert een zorgvuldig onderzoek uit. Potentiële kopers dienen zich echter zelf te vergewissen van de juistheid van de beschrijving. We raden potentiële kopers ten zeerste aan om de auto te bezichtigen of een bezichtiging te regelen, en alle onderzoek te doen die zij nodig achten voordat zij een bod uitbrengen of kopen.

Houd er rekening mee dat het niet ongebruikelijk is dat klassieke of verzamelobjecten in het verleden cosmetische reparaties hebben ondergaan om schade te herstellen of het uiterlijk te vernieuwen, en dat deze reparaties zelfs bij visuele inspectie moeilijk te zien kunnen zijn. Tenzij de verkoper expliciet anders verklaart, kunt u ervan uitgaan dat elk voertuig carrosserie- of lakwerk kan hebben gehad. Foto's geven mogelijk niet de exacte werkelijke kleur of de exacte staat van het voertuig weer. Het is de verantwoordelijkheid van de bieder om zich te vergewissen van de kleur en staat van een voertuig, inclusief het interieur en de aanwezigheid van eventuele herstelde carrosserie- of lakwerkzaamheden, voordat hij een bod uitbrengt of koopt.

Deze auto wordt online geveild door Route 66 Auctions. Het genoemde bedrag is het startbedrag van de veiling. De veilingkosten voor de koper bedragen 9% exclusief btw over het winnende bod.

Om te bieden op deze auto, voor meer informatie, kijkdagen en alle andere veilingauto's, kunt u terecht op onze website: www.route66auctions.com

Deze veiling start op dinsdag 8 april 2025 en eindigt op dinsdag 22 april 2025 om 19:30 uur.


Porsche 911 Targa | 1973

Highlights:

– Early G-model with narrow body and chrome details
– Matching numbers 2.7L engine and 915 gearbox
– Restored from 2019–2021 with photo documentation
– Sahara Beige repaint in original colour
– Upgraded interior with Porsche tartan seats

The seller offers for sale this 1973 Porsche 911 Targa, an early G-series model built in October 1973 and featuring the desirable narrow body design with chrome accents, reminiscent of the earlier long-hood generation. This example was delivered new to the US and is fitted with a 2.7-litre flat-six engine with Bosch K-Jetronic fuel injection, paired with a 5-speed type 915 manual transmission. Both engine and gearbox are matching numbers.

From 2019 to 2021, the car underwent a documented, restoration using a structurally sound and accident-free base. The body was stripped to bare metal and receiving a respray in the original Sahara Beige. The mechanical restoration included an overhaul of the braking system—refurbished calipers, new discs and hoses, and a reconditioned pedal box.

Suspension and steering components were renewed, with new front shock absorbers and tyres installed. The engine received a major service, including replacement of crankshaft seals, injector refurbishment, and overhaul of the air intake heater. A new fuel pump was fitted, and the gearbox was rebuilt with a new clutch. Electrical components such as the alternator and starter motor were serviced, and a new battery was installed.

The interior has been reupholstered with Porsche tartan fabric on the front seats. Door panels and carpets are new, and the original dashboard and steering wheel were refurbished. The car retains its factory-correct equipment and design, presenting as a coherent and complete period example.

The paint and bodywork remain in good condition. Chrome trim and rubber seals are in place, and panel alignment appears even.

The interior shows no significant wear and has an overall tidy and authentic appearance.

The Porsche 911 entered a new era in 1973 with the introduction of the G-series, which included the Targa variant seen here. Designed with improved crash safety and compliance with new US regulations, the G-model featured integrated bumper bellows and revised mechanical systems while retaining the spirit of the original 911. The early G-models (1973.5–1974) are particularly desirable for their transitional character. They combine classic narrow-body styling and chrome details with updated mechanicals. These cars maintain the light, responsive driving dynamics of the long-hood cars while incorporating stronger structures and enhanced reliability. The 2.7L flat-six, introduced with this series, was known for strong midrange torque and improved drivability, especially when paired with Bosch K-Jetronic fuel injection. Targa variants offered the open-air driving experience of a convertible with additional chassis rigidity and safety from the fixed roll bar. As emissions and safety regulations increased in the mid-1970s, these early examples became the last to offer the classic Porsche feel in a more compliant format.

This particular 911 Targa represents an opportunity to acquire a thoughtfully restored and mechanically updated car with matching numbers and desirable early-G features. Its tasteful period-correct interior updates and original Sahara Beige paint give it both visual appeal and collector relevance.

Condition of the Bodywork and Paint
4. Very Good: Small dents or scratches; may require minimal bodywork or paint correction.

Condition of the Interior
4. Very Good: Clean with minimal wear; may need minor replacements for small missing or broken parts.

Technical Condition
4. Very Good: Mechanically solid, with possible minor maintenance required.

Overall Condition
4. Very Good Condition: Shows only minimal wear and is ready to drive at any time.

This item is sold on an as-is basis. The condition of this item is the opinion of the seller and may differ from your own opinion. Photos and descriptions of the listing are for information purposes only.

We encourage all potential bidders to inspect the vehicle before placing a bid. Please contact us by phone or email to schedule an appointment.

All auction cars offered have a reserve price. You have only won the item if the seller accepts your bid.

Price changes and errors reserved. The 14-day right of withdrawal does not apply to this auction.

This car is currently located in Flemish Brabant , Belgium.

This car drives, brakes and shifts.

The car has Belgian registration. The buyer is responsible for registration in his own country and responsible for delivery and collection of any vehicle purchased at the auction.

The description of this car is, to the best of the seller’s knowledge, accurate and not misleading. Route 66 Auctions requests a range of detail about the car from the seller and performs a level of due diligence. However, potential buyers must independently satisfy themselves as to the accuracy of the description. We strongly advise potential buyers to view or arrange inspections as well as conduct any research they feel is necessary before committing to bid or buy.

Please note that it is not uncommon for classic or collectible cars to have received cosmetic repairs in the past, to rectify damage or refresh appearance, and this work may be hard to see even upon visual inspection. Unless there is an explicit statement by the seller to the contrary, please assume that any vehicle could have had bodywork or paintwork. Photographs may not reflect the exact true colour or exact full condition of the vehicle. It is a bidder’s responsibility to assure themselves of the colour and condition of a vehicle, including its interior and the existence of any remedial bodywork or paintwork, before committing to bid or buy.

This car is auctioned online by Route 66 Auctions. The amount mentioned is the starting amount of the auction. Auction costs for the buyer are 9% excluding VAT on the winning bid.

To bid on this car, for more information, viewing days and all other auction cars, please visit our website: www.route66auctions.com

This auction starts on Tuesday, April 8, 2025 and ends on Tuesday, April 22, 2025 at 7:30 PM.
 



Route 66 Auctions
Kleiweg 1
5145NA Waalwijk
0416223182
info@route66auctions.com

www.route66auctions.com

We hebben ons uiterste best gedaan om alle informatie in deze advertentie correct weer te geven. Er kunnen echter geen rechten worden ontleend aan de verstrekte informatie in de advertentie. Vertrouw niet alleen op deze informatie maar controleer altijd zelf de zaken welke voor jouw belangrijk zijn en je beslissing zouden kunnen beïnvloeden. Neem contact op met de verkoper voor aanvullende vragen.
Advertentienummer: m2257670610

Kopen zonder zorgen? Doe een aankoopkeuring!

100% onafhankelijkKeuringsrapport met adviesNu aanvragen is morgen in de buurt keuren

Aankoopkeuring vanaf €179. Boek via Marktplaats en krijg 10% korting

Meer informatie
Twee mensen bespreken de auto in een garage