Stokvis Basic N3 540 Wh Zwart Dames Electrische Fiets€ 575,00
DKW Schnellaster Bus F 800/3
€ 15.000,-
Bouwjaar
1955
KM stand
-
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld
Carrosserie
Overige
116028sinds 17 mar. '25, 22:27
Merk & Model
Audi
Bouwjaar
1955
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld
Motorinhoud
0.9 liter
Merk & Model
Audi
Brandstof
Benzine
Bouwjaar
1955
Carrosserie
Overige carrosserieën
Transmissie
Handgeschakeld
Bekleding
Overige bekleding
Kleur
Groen
Interieur
Overige kleuren
Aandrijving
Voorwiel
Motorinhoud
0.9 liter
Brandstof
Benzine
Beschrijving
Een bijzondere 3 cilinder, 896 cm³, 23,5 kW en 32 pk ( Audi ) DKW Schnelllaster F 800/3, de luxe uitvoering met open dak, uit 1955.
De Schnellaster was het eerste model bus gemaakt door Auto Union GmbH in Ingolstadt na de Tweede Wereldoorlog. De bus heeft voorwielaandrijving, het laaggelegen chassis en de compacte achteras maakten vele uitvoeringen mogelijk voor de meest uiteenlopende doeleinden o.a.: minibus, bestelwagen, ambulance ect.
De laadruimte van de gesloten bestelwagen bedroeg ongeveer 5 m³ (2230 × 1390 × 1575 mm) met een uitwendige lengte van 4177 mm en een breedte van 1670 mm.
Wilt u een opvallende oldtimer bus met een waanzinnig design, belasting en APK vrij, met voorwielaandrijving en motor voorin, met een kleine oplage ( 60 tot 80.000, vergeleken met VW T1 Samba Bus 1.8 miljoen ), dan is dit misschien uw volgende project. Voor camper, verhuur of om uw onderneming te promoten.
Tevens bestond er een electrische versie, de DKW Elektro, met een 4,8-kW-Elektromotor. De bus had een gewicht van 1800 kg en radius van 40 km. Dus ombouwen naar electrisch ( met de huidige technologie ) zou eventueel ook tot de mogelijkheden behoren.
Graag bieden naar waarde
Bron brochure: 1951 DKW Schnellaster: Bruno Vijverman
Bron Electrowagen: Wikipedia ( DKW Electro )
Bron laatste foto: Wikipedia ( voorbeeld donkerblauwe, gerestaureerde bus )
De Schnellaster was het eerste model bus gemaakt door Auto Union GmbH in Ingolstadt na de Tweede Wereldoorlog. De bus heeft voorwielaandrijving, het laaggelegen chassis en de compacte achteras maakten vele uitvoeringen mogelijk voor de meest uiteenlopende doeleinden o.a.: minibus, bestelwagen, ambulance ect.
De laadruimte van de gesloten bestelwagen bedroeg ongeveer 5 m³ (2230 × 1390 × 1575 mm) met een uitwendige lengte van 4177 mm en een breedte van 1670 mm.
Wilt u een opvallende oldtimer bus met een waanzinnig design, belasting en APK vrij, met voorwielaandrijving en motor voorin, met een kleine oplage ( 60 tot 80.000, vergeleken met VW T1 Samba Bus 1.8 miljoen ), dan is dit misschien uw volgende project. Voor camper, verhuur of om uw onderneming te promoten.
Tevens bestond er een electrische versie, de DKW Elektro, met een 4,8-kW-Elektromotor. De bus had een gewicht van 1800 kg en radius van 40 km. Dus ombouwen naar electrisch ( met de huidige technologie ) zou eventueel ook tot de mogelijkheden behoren.
Graag bieden naar waarde
Bron brochure: 1951 DKW Schnellaster: Bruno Vijverman
Bron Electrowagen: Wikipedia ( DKW Electro )
Bron laatste foto: Wikipedia ( voorbeeld donkerblauwe, gerestaureerde bus )
Advertentienummer: m2247004240
Kopen zonder zorgen?
Aankoopkeuring vanaf €179. Boek via Marktplaats en krijg 10% korting
Meer informatiePopulaire zoektermen
Oldtimers in Auto'svw bus in Oldtimerskever in Oldtimersoldtimer bust1 in Oldtimersmercedes in Oldtimerswillys in Oldtimersgolf 1 in Oldtimerscabrio in Oldtimersford mustang in Oldtimersopel in Oldtimersrenault 4 oldtimers in Oldtimers4x4 in Oldtimersoldtimer in Oldtimersyamaha recording customkortingscode compendium geneeskundeepson xp 7100oude houten wastafelbebecarleeuwisgoedkope lange jurken grote mateneurom slanghaspeldjango wagner cdansichtkaarten aarle rixtel in Verzamelen