stanley stoomauto mountainwagon type 820
€ 95.000,-
Bouwjaar
1915
KM stand
-
Brandstof
Benzine
Transmissie
Automaat
Carrosserie
Cabriolet
68013sinds 18 dec. '24, 20:16
Merk & Model
Overige merken
Bouwjaar
1915
Brandstof
Benzine
Transmissie
Automaat
Merk & Model
Overige merken
Brandstof
Benzine
Bouwjaar
1915
Carrosserie
Cabriolet
Transmissie
Automaat
Bekleding
Leder
Kleur
Rood
Interieur
Zwart
Aandrijving
Achterwiel
Brandstof
Benzine
Beschrijving
1915 Stanley Mountainwagon
Stanley stoomauto’s werden gemaakt van 1897 tot 1927. De "Mountainwagons" zijn ontwikkeld om gasten 55 kilometer bergopwaarts van het treinstation in Loveland, Colorado naar het hart van de Colorado Rockies naar het Stanley Hotel te brengen. Dit was een klim met hellingen die op dat moment maar weinig auto's met verbrandingsmotoren konden volbrengen. De Mountain Wagons deden het met gemak en werden gebouwd van 1909 tot 1917.
Deze Stanley is in 2018-2019 gerestaureerd / nieuw gebouwd. Uitgangspunt was een verwaarloosd chassis, assen, wielen en motor van een Stanley 740 uit 1922. Deze onderdelen hebben vrijwel dezelfde specificaties als een originele mountainwagon.
“Mountie” is een model 820, 30 pk mountainwagon met een 12 persoons houten carrosserie op een stalen chassis. Ongeveer de helft van de onderdelen is origineel Stanley, de andere helft zijn zeer nauwkeurig gereproduceerde onderdelen. De kap is gemaakt van originele onderdelen. Bekleding van de vier banken is van leer. De auto is opgenomen in het Amerikaanse Stanley register als zijnde een goed geslaagde re-creation.
De autostaat op nederlands kenteken en mag 9 personen vervoeren. Hierdoor is de auto met een B rijbewijs te berijden.
De originele tweecilinder, dubbelwerkende stoommotor is gemonteerd met een directe tandwielaandrijving van de krukas op de achteras. Er is geen versnellingsbak. De topsnelheid is 75 km per uur. Er zijn slechts 13 bewegende delen in de motor en in totaal 24 in het hele voertuig. De motor draait minder dan tweemaal (40:60) voor elke omwenteling van de wielen.
De 30 pk stalen stoomketel werkt op 600 psi ( 41 Bar ) en bevat 990 koperen buizen. Het is hydraulisch getest tot 1000 psi ( 69 Bar ). De auto weegt ongeveer 1800 kg en is ca 5 meter lang.
Levering mogelijk, eventueel inclusief instructie.
De stoomketel is in 2019 gebouwd in Engeland door gecertificeerde bouwer. Ketel wordt tweejaarlijks gekeurd door Lloyds en is dus voorzien van nederlandse papieren.
Eventueel kan ook de gesloten aluminium aanhanger overgenomen worden. Hierin past de stoombus precies. Deze aanhanger met stoomauto weegt ongeveer 3000 kg.
Lees dit graag goed voordat u contact op neemt:
Het opstarten van een stoomauto duurt ongeveer 45 minuten. Na een principe overeenkomst mbt verkoop wordt de auto pas op stoom gebracht. Doel van deze advertentie is verkoop, dus graag uitsluitend contact indien u echt een stoomauto wilt aanschaffen.
De aanhanger is alleen in combinatie met de stoomauto te koop.
Stanley stoomauto’s werden gemaakt van 1897 tot 1927. De "Mountainwagons" zijn ontwikkeld om gasten 55 kilometer bergopwaarts van het treinstation in Loveland, Colorado naar het hart van de Colorado Rockies naar het Stanley Hotel te brengen. Dit was een klim met hellingen die op dat moment maar weinig auto's met verbrandingsmotoren konden volbrengen. De Mountain Wagons deden het met gemak en werden gebouwd van 1909 tot 1917.
Deze Stanley is in 2018-2019 gerestaureerd / nieuw gebouwd. Uitgangspunt was een verwaarloosd chassis, assen, wielen en motor van een Stanley 740 uit 1922. Deze onderdelen hebben vrijwel dezelfde specificaties als een originele mountainwagon.
“Mountie” is een model 820, 30 pk mountainwagon met een 12 persoons houten carrosserie op een stalen chassis. Ongeveer de helft van de onderdelen is origineel Stanley, de andere helft zijn zeer nauwkeurig gereproduceerde onderdelen. De kap is gemaakt van originele onderdelen. Bekleding van de vier banken is van leer. De auto is opgenomen in het Amerikaanse Stanley register als zijnde een goed geslaagde re-creation.
De autostaat op nederlands kenteken en mag 9 personen vervoeren. Hierdoor is de auto met een B rijbewijs te berijden.
De originele tweecilinder, dubbelwerkende stoommotor is gemonteerd met een directe tandwielaandrijving van de krukas op de achteras. Er is geen versnellingsbak. De topsnelheid is 75 km per uur. Er zijn slechts 13 bewegende delen in de motor en in totaal 24 in het hele voertuig. De motor draait minder dan tweemaal (40:60) voor elke omwenteling van de wielen.
De 30 pk stalen stoomketel werkt op 600 psi ( 41 Bar ) en bevat 990 koperen buizen. Het is hydraulisch getest tot 1000 psi ( 69 Bar ). De auto weegt ongeveer 1800 kg en is ca 5 meter lang.
Levering mogelijk, eventueel inclusief instructie.
De stoomketel is in 2019 gebouwd in Engeland door gecertificeerde bouwer. Ketel wordt tweejaarlijks gekeurd door Lloyds en is dus voorzien van nederlandse papieren.
Eventueel kan ook de gesloten aluminium aanhanger overgenomen worden. Hierin past de stoombus precies. Deze aanhanger met stoomauto weegt ongeveer 3000 kg.
Lees dit graag goed voordat u contact op neemt:
Het opstarten van een stoomauto duurt ongeveer 45 minuten. Na een principe overeenkomst mbt verkoop wordt de auto pas op stoom gebracht. Doel van deze advertentie is verkoop, dus graag uitsluitend contact indien u echt een stoomauto wilt aanschaffen.
De aanhanger is alleen in combinatie met de stoomauto te koop.
Advertentienummer: m2214135200
Kopen zonder zorgen?
Aankoopkeuring vanaf €149. Boek via Marktplaats en krijg 10% korting.
Meer informatiePopulaire zoektermen
Oldtimers in Auto'skever in Oldtimerst1 in Oldtimersmercedes in Oldtimerswillys in Oldtimersgolf 1 in Oldtimerscabrio in Oldtimersford mustang in Oldtimersopel in Oldtimersrenault 4 oldtimers in Oldtimers4x4 in Oldtimersoldtimer in Oldtimersnekaf in Oldtimerscadillac in Oldtimersmercedes w115 in Oldtimersanatomieboekbjorn wiinblad nymolleurban sofa bankenkrentenboompje in Tuin en Terrascontainer 10x3