Mazda MX-5 1.8i 10th Anniversary (bj 1999)€ 10.990,00
MINI 1275 GT (bj 1972)
€ 21.900,-
Bouwjaar
1972
KM stand
90.600 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld
Carrosserie
Overige
762sinds 17 jan. '25, 09:32
Highlights
Geschikt voor alle milieu/emissie zones
Merk & Model
MINI 1275 GT
Bouwjaar
1972
KM stand
90.600 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld
Motorinhoud
1.3 liter
Merk & Model
MINI 1275 GT
KM stand
90.600 km
Brandstof
Benzine
Bouwjaar
1972
Carrosserie
Overige carrosserieën
Transmissie
Handgeschakeld
Kleur
Rood
Motorinhoud
1.3 liter
Aantal cilinders
4
Brandstof
Benzine
Conditie
Gebruikt
Beschrijving
Originele en mooie Mini 1300 cooper met de unieke en bijzondere hydrolastic vering, afkomstig uit Spanje en door het gunstige klimaat roestvrij gebleven , met de originele dubbele SU carburateurs,...
MINI 1275 GT
Algemene gegevens
Tellerstand: 90.600 km
Brandstofsoort: Benzine
Bouwjaar: aug. 1972
Nieuw: Nee
Transmissie: 4 versnellingen, Handgeschakeld
Kleur: Rood
Referentienummer: 15580
Technische gegevens
Motorinhoud: 1.275 cc
Aantal cilinders: 4
Functionaliteit
Financiële gegevens
Motorrijtuigenbelasting: geen
BTW/Marge: Marge (Bedrijven kunnen geen BTW terugvorderen van de belasting)
Originele en mooie Mini 1300 cooper met de unieke en bijzondere hydrolastic vering, afkomstig uit Spanje en door het gunstige klimaat roestvrij gebleven , met de originele dubbele SU carburateurs, voorzien van schijfremmen en rembekrachtiger om het extra motorvermogen te temmen . De massaproductie begon met de opening van de Authi fabriek in Pamplona in 1969. In april van dat jaar kwamen er twee versies van de Mini 1000 op de markt, respectievelijk Standard en Especial. Zelfs de standaardversie werd destijds als relatief goed uitgerust beschouwd. Van 1964 tot 1971 hadden de Mini's het door Alex Moulton ontworpen hydraulische veersysteem met de benaming 'hydrolastic'. Daarna ging men, met name uit kostenoverweging, weer terug naar de oorspronkelijke rubber elementen voor de vering.De Mini zou de hoogste verkoopaantallen behalen van alle modellen in de korte geschiedenis van Authi, met meer dan 140.000 exemplaren tegen de tijd dat de fabriek zeven jaar later werd gesloten.De auto werd volledig geassembleerd in Pamplona. De carrosserie werd geleverd vanuit Engeland, de motor en de versnellingsbak werden vervaardigd in de eigen fabriek. In oktober 1968 verscheen de Mini 1275 C waarvan de C aan het einde aan de Cooper deed denken. Deze was uitgerust met lederen stoelen, een notenhouten dashboard en met diverse andere uitrustingsdetails die op de in Engeland geproduceerde Mini's niet leverbaar waren.In 1971 introduceerde Authi de Mini 1275 GT waarvan de specificaties nauw overeenkwam met die van de overeenkomstige in Engeland gebouwde Mini 1300 Cooper. Deze auto verving het eerste model van het bedrijf, de Mini 1275 C. De lederen stoelen en het notenhouten dashboard van het oude model verdwenen. Het bedrijf bleef bestaan tot 1976 toen British Leyland geen geld meer had en de bijna nieuwe Authi-fabriek werd verkocht aan de autofabrikant SEAT .
MINI 1275 GT
Algemene gegevens
Tellerstand: 90.600 km
Brandstofsoort: Benzine
Bouwjaar: aug. 1972
Nieuw: Nee
Transmissie: 4 versnellingen, Handgeschakeld
Kleur: Rood
Referentienummer: 15580
Technische gegevens
Motorinhoud: 1.275 cc
Aantal cilinders: 4
Functionaliteit
Financiële gegevens
Motorrijtuigenbelasting: geen
BTW/Marge: Marge (Bedrijven kunnen geen BTW terugvorderen van de belasting)
Originele en mooie Mini 1300 cooper met de unieke en bijzondere hydrolastic vering, afkomstig uit Spanje en door het gunstige klimaat roestvrij gebleven , met de originele dubbele SU carburateurs, voorzien van schijfremmen en rembekrachtiger om het extra motorvermogen te temmen . De massaproductie begon met de opening van de Authi fabriek in Pamplona in 1969. In april van dat jaar kwamen er twee versies van de Mini 1000 op de markt, respectievelijk Standard en Especial. Zelfs de standaardversie werd destijds als relatief goed uitgerust beschouwd. Van 1964 tot 1971 hadden de Mini's het door Alex Moulton ontworpen hydraulische veersysteem met de benaming 'hydrolastic'. Daarna ging men, met name uit kostenoverweging, weer terug naar de oorspronkelijke rubber elementen voor de vering.De Mini zou de hoogste verkoopaantallen behalen van alle modellen in de korte geschiedenis van Authi, met meer dan 140.000 exemplaren tegen de tijd dat de fabriek zeven jaar later werd gesloten.De auto werd volledig geassembleerd in Pamplona. De carrosserie werd geleverd vanuit Engeland, de motor en de versnellingsbak werden vervaardigd in de eigen fabriek. In oktober 1968 verscheen de Mini 1275 C waarvan de C aan het einde aan de Cooper deed denken. Deze was uitgerust met lederen stoelen, een notenhouten dashboard en met diverse andere uitrustingsdetails die op de in Engeland geproduceerde Mini's niet leverbaar waren.In 1971 introduceerde Authi de Mini 1275 GT waarvan de specificaties nauw overeenkwam met die van de overeenkomstige in Engeland gebouwde Mini 1300 Cooper. Deze auto verving het eerste model van het bedrijf, de Mini 1275 C. De lederen stoelen en het notenhouten dashboard van het oude model verdwenen. Het bedrijf bleef bestaan tot 1976 toen British Leyland geen geld meer had en de bijna nieuwe Authi-fabriek werd verkocht aan de autofabrikant SEAT .
Website
www.hofman.nl/auto/29004829Advertentienummer: m2224298189
Kopen zonder zorgen?
Aankoopkeuring vanaf €179. Boek via Marktplaats en krijg 10% korting
Meer informatieOverige advertenties van Hofman Leek Classic & Sportscars
Meer van Hofman Leek Classic & Sportscars
Bekijk allePopulaire zoektermen
minimini coopermini cooper in Minimini countrymanmini cabriomini clubmanmini cooper smini cabrio in Minimini 1300 in Minimini cooper s r53 in Minimini cooper automaatmini coupe in Minimini countryman in MiniMini minimini onerunderen te koop in Dieren en Toebehorenmuurkerstboombed slaapkamer in eindhoven in Complete slaapkamersveegmachine accu in Reinigingsmachinesjaguar xk 120 in 1:18