Mercedes-Benz G-Klasse 3.0 CDI G350 St.wagon Lang AUT 2010€ 49.250,00
Mercedes-Benz S-klasse coupe W140 CL 600 SEC full option
€ 18.950,-
Bouwjaar
1994
KM stand
209.646 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Automaat
Carrosserie
Coupé
41615sinds 11 jan. '25, 20:08
Merk & Model, uitvoering
Mercedes MERCEDES, .
Bouwjaar
1994
KM stand
209.646 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Automaat
Motorinhoud
6.0 liter
APK tot
25 januari 2027
Merk & Model
Mercedes MERCEDES
Uitvoering
.
KM stand
209.646 km
Brandstof
Benzine
Bouwjaar
1994
Carrosserie
Coupé
Transmissie
Automaat
Kenteken
X-021-ZJ
Aantal stoelen
4
Bekleding
Leder
Kleur
Zwart
Interieur
Zwart
Aandrijving
Achterwiel
Motorinhoud
6.0 liter
Aantal cilinders
12
Brandstof
Benzine
CO2-uitstoot
112 g/km
APK tot
25 januari 2027
Aantal eigenaren tot en met nu
1
Eigenaar sinds
23 februari 2024
Type laatste eigenaar
particulier
Datum registratie Nederland
23 februari 2024
Import auto
Ja
Onderhoud
Onderhoudsboekje
Lengte
4.75 m
Breedte
1.83 m
Hoogte
1.46 m
Leeg gewicht
2.140 kg
Max. toelaatbaar gewicht
2.720 kg
Gewicht aanhanger geremd
2.100 kg
Gewicht aanhanger ongeremd
750 kg
Beschrijving
Mercedes W140 CL 600 coupe full option (chassis nr: WDB1400761A211594), deze auto staat van 16 t/m 19 januari op de Interclassics beurs in Maastricht, stand Z.1632 bij Autoservice Heesakker.
Ook vandaag nog is een W140 een ontzagwekkende verschijning, meer dan 5 meter stevig staal, nog eens extra in de verf gezet door de voor zijn tijd zo typische rechte hoeken. Een Mercedes zoals een Mercedes eruit hoort te zien, een überauto waarvoor je de neiging hebt gedwee opzij te gaan.
Zo soeverein was de S-Klasse eind jaren '80 nochtans niet. Het kind van een moeilijke bevalling ook, getoonzet door andere autobouwers die plots hun eigen luxelimousine gingen bouwen en das Haus op eigen terrein de les kwamen spellen. De BMW 7 Reeks uit 1987 (E32) kwam met een V12 op de proppen, dat kon de almachtige constructeur uit Stuttgart niet laten gebeuren, dus stelden zij de lancering van de W140 met anderhalf jaar uit om ook een twaalfcilinder in de neus te kunnen leggen. Dan kwam Lexus met de eerste LS, de nieuwe referentie inzake raffinement. Alweer moest Mercedes op het laatste nippertje veranderingen doorvoeren om de Japanners van antwoord te dienen.
Uiteindelijk werd de Mercedes S-Klasse in 1991 gelanceerd, na een ontwikkeling van liefst 10 jaar en een opgesoupeerd budget van naar verluidt zo'n 1 miljard euro (omgerekend). De W140 staat dan ook bekend als de meest 'overontwikkelde' Mercedes ooit, de bijhorende kosten en vertragingen kostten de kop van hoofdingenieur Wolfgang Peter. De auto was daardoor ook een kwart duurder geworden dan zijn voorganger. De opbrengst was evenwel ook niet onaardig, met meer dan 400.000 verkochte stuks (inclusief de coupé SEC).
Aan snufjes en nieuwigheden evenwel geen gebrek. Het was de eerste auto met via CAN-bus verbonden elektronica, een simpele kabelboom volstond niet meer voor alle toeters en bellen. GPS, spraakherkenning (beide vanaf 1995/1996), verwarmde en elektrisch inklappende zijspiegels, tweezonnige airco, dubbele beglazing, adaptieve demping, xenonlampen, ESP, regensensoren: vandaag niets om van achterover te vallen, maar in 1991 waren het stuk voor stuk nieuwigheden. Halverwege zijn levenscyclus kreeg de S ook parkeersensoren, bij zijn lancering moest hij het doen met uitschuivende antennes op de kont om de afstand in te schatten.
Net als voorganger W126 was de auto verkrijgbaar in twee wielbasislengtes en als coupé (C140). In 1991 werd een nieuwe 6 liter 394 pk V12-motor leverbaar (types 600 SEL/SEC). Een "V12"-embleem werd op de C-stijl aangebracht. Net zo innovatief was zijn relatief milieuvriendelijke natuur, veel van de gebruikte kunststof was gerecycleerd (tekst Hans Dierckx).
De aangeboden CL 600 (of 600 SEC of 600 Coupe) is geleverd in Spanje. De auto is gekocht van de 2e eigenaar. Meneer Iglesias (geen familie) had deze W140 in zijn verzameling. De reis van Valladolid (Spanje) naar Nederland is met deze auto gemaakt, een waar genot. De auto is naast de uitgebreide standaard accessoires voorzien van 2-kleuren leer, infrarood afstandsbediening en een tripcomputer. De ultieme reisauto.
Ook vandaag nog is een W140 een ontzagwekkende verschijning, meer dan 5 meter stevig staal, nog eens extra in de verf gezet door de voor zijn tijd zo typische rechte hoeken. Een Mercedes zoals een Mercedes eruit hoort te zien, een überauto waarvoor je de neiging hebt gedwee opzij te gaan.
Zo soeverein was de S-Klasse eind jaren '80 nochtans niet. Het kind van een moeilijke bevalling ook, getoonzet door andere autobouwers die plots hun eigen luxelimousine gingen bouwen en das Haus op eigen terrein de les kwamen spellen. De BMW 7 Reeks uit 1987 (E32) kwam met een V12 op de proppen, dat kon de almachtige constructeur uit Stuttgart niet laten gebeuren, dus stelden zij de lancering van de W140 met anderhalf jaar uit om ook een twaalfcilinder in de neus te kunnen leggen. Dan kwam Lexus met de eerste LS, de nieuwe referentie inzake raffinement. Alweer moest Mercedes op het laatste nippertje veranderingen doorvoeren om de Japanners van antwoord te dienen.
Uiteindelijk werd de Mercedes S-Klasse in 1991 gelanceerd, na een ontwikkeling van liefst 10 jaar en een opgesoupeerd budget van naar verluidt zo'n 1 miljard euro (omgerekend). De W140 staat dan ook bekend als de meest 'overontwikkelde' Mercedes ooit, de bijhorende kosten en vertragingen kostten de kop van hoofdingenieur Wolfgang Peter. De auto was daardoor ook een kwart duurder geworden dan zijn voorganger. De opbrengst was evenwel ook niet onaardig, met meer dan 400.000 verkochte stuks (inclusief de coupé SEC).
Aan snufjes en nieuwigheden evenwel geen gebrek. Het was de eerste auto met via CAN-bus verbonden elektronica, een simpele kabelboom volstond niet meer voor alle toeters en bellen. GPS, spraakherkenning (beide vanaf 1995/1996), verwarmde en elektrisch inklappende zijspiegels, tweezonnige airco, dubbele beglazing, adaptieve demping, xenonlampen, ESP, regensensoren: vandaag niets om van achterover te vallen, maar in 1991 waren het stuk voor stuk nieuwigheden. Halverwege zijn levenscyclus kreeg de S ook parkeersensoren, bij zijn lancering moest hij het doen met uitschuivende antennes op de kont om de afstand in te schatten.
Net als voorganger W126 was de auto verkrijgbaar in twee wielbasislengtes en als coupé (C140). In 1991 werd een nieuwe 6 liter 394 pk V12-motor leverbaar (types 600 SEL/SEC). Een "V12"-embleem werd op de C-stijl aangebracht. Net zo innovatief was zijn relatief milieuvriendelijke natuur, veel van de gebruikte kunststof was gerecycleerd (tekst Hans Dierckx).
De aangeboden CL 600 (of 600 SEC of 600 Coupe) is geleverd in Spanje. De auto is gekocht van de 2e eigenaar. Meneer Iglesias (geen familie) had deze W140 in zijn verzameling. De reis van Valladolid (Spanje) naar Nederland is met deze auto gemaakt, een waar genot. De auto is naast de uitgebreide standaard accessoires voorzien van 2-kleuren leer, infrarood afstandsbediening en een tripcomputer. De ultieme reisauto.
Advertentienummer: m2222337831
Kopen zonder zorgen?
Aankoopkeuring vanaf €179. Boek via Marktplaats en krijg 10% korting
Meer informatieOverige advertenties van Pieter
Meer van Pieter
Populaire zoektermen
c-klasse coupe in Mercedes-Benzglc coupe in Mercedes-Benzc63 amg in Mercedes-Benzmercedes glc in Mercedes-Benza klasse amg in Mercedes-Benzmercedes c350e in Mercedes-Benzcoupe in Mercedes-Benzc180 in Mercedes-Benza180 in Mercedes-Benzamg in Mercedes-Benzmercedes a klassemercedes a160 in Mercedes-Benze63 amg in Mercedes-Benza klasse in Mercedes-Benzmercedes c klassewettenbundel 2021motor rollerbanksierbloemen in Huis en Inrichtingtupperware 600mlbaby dino