Samco siliconen bocht en verbinder (76 mm)Bieden
Lotus Elise S2 111S (160 pk), 2003, LHD
€ 30.950,-
Bouwjaar
2003
KM stand
64.000 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld
Carrosserie
Cabriolet
2068116sinds 5 apr. '25, 11:30
Merk & Model, uitvoering
Lotus LOTUS, .
Bouwjaar
2003
KM stand
64.000 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld
Motorinhoud
1.8 liter
APK tot
12 juni 2025
Basis
Merk & Model
Lotus LOTUS
Uitvoering
.
KM stand
64.000 km
Brandstof
Benzine
Bouwjaar
2003
Carrosserie
Cabriolet
Transmissie
Handgeschakeld
Kenteken
R-604-RZ
Aantal stoelen
2
Bekleding
Leder
Kleur
Zilver of Grijs
Interieur
Zwart
Aandrijving
Achterwiel
Motor
Motorinhoud
1.8 liter
Aantal cilinders
4
Topsnelheid
212 km/h
Milieu
Brandstof
Benzine
Verbruik
14.5 km/l
CO2-uitstoot
163 g/km
Geschiedenis
APK tot
12 juni 2025
Aantal eigenaren tot en met nu
1
Eigenaar sinds
07 november 2022
Type laatste eigenaar
particulier
Datum registratie Nederland
07 november 2022
Import auto
Ja
Nieuwprijs vanaf
€ 35.518,00
Afmetingen en gewicht
Leeg gewicht
788 kg
Max. toelaatbaar gewicht
1.116 kg
Beschrijving
Te koop, een vertroetelde Lotus Elise S2 111S, met 160 pk VVC motor.
Ik verkoop haar omdat ik me inmiddels realiseer dat ik meer een sleutelaar ben dan een rijder, en ik heb geen idee wat ik nog kan doen zonder haar te verprutsen.
Ik heb d’r gekocht als een rechtsgestuurde Elise (ze was toen al jarenlang woonachtig in België).
De vorige eigenaar heeft zichtbaar goed voor haar gezorgd (wielophanging gereviseerd, nieuwe balljoints, nieuwe remschijven/blokken). Hij heeft er ook een close-ratio versnellingsbak op gezet. Dit is de bak van een “normale” 120 pk Elise, en daarmee trekt ze (nog) iets sneller op. Dit wordt blijkbaar vaak gedaan bij de 111S. De originele bak heb ik overigens ook, inmiddels geheel voorzien van nieuwe lagers en keerringen. Ook heeft hij een Larini einddemper gemonteerd. Heerlijk geluid.
Ik heb meteen de koppakking, kopbouten en “oil ladder” vervangen door de nieuwe, verbeterde types, om voorgoed af te zijn van de beruchte koppakking-lekkages. Uiteraard meteen ook de distributieriem en VVC riem vervangen (en olie, koelvloeistof).
Vervolgens heb ik er een nieuwe set Nitron dempers onder gezet, alsmede een Prodimex schakelmechanisme (zowel het deel bij bak als het deel bij pook). Dit maakt echt een wereld van verschil!
Ook heb ik er een uitneembaar stuur op gezet (origineel aanwezig), carbon zij-scoops, spiegelkappen, afdekking instrumentarium, deurgrepen.
Vervolgens werd het tijd om het stuur naar links te verplaatsen. Waar mogelijk nieuwe delen gebruikt, met een full carbon dash paneel ipv de aluminium extrusie. Toen ook maar meer carbon in het interieur gebracht: instaplijsten, overige dashpanelen, en de ventilatie-openingen ook vervangen door sjiekere. Ook een scherm geplaatst om je telefoon (Carplay of Android) te kunnen “spiegelen”.
De stoelen zijn met zwart leer bekleed.
Preventief ook een nieuwe aluminium radiateur (met dubbele fan) geplaatst, omdat de originele blijkbaar plotseling kunnen gaan lekken bij de kunststof eindkappen.
Als puntje op de i ook de “wijzerplaat” (was mph) vervangen door km/h (afstand in het digitale schermpje is wel in “mijlen”, dat kan niet omgezet worden, staat nu op bijna 64.000 mijl).
En toen ook nog maar een carbon splitter aan de voorkant geschroefd…..
En xenon koplampen (ook enorme verbetering).
En nu weet ik niet wat ik er nog aan kan sleutelen, en da's dus het probleem.
Ze heeft uiteraard de originele softtop, maar ook een originele hardtop in de carrosserie kleur. Ik heb ze echter nooit gebruikt, en rij alleen bij lekker weer.
Kortom, een frisse Elise S2 111S, waar heel veel in geïnvesteerd is, met alle opties die je er zelf binnen een jaar ook op zou willen hebben.
Ik verkoop haar omdat ik me inmiddels realiseer dat ik meer een sleutelaar ben dan een rijder, en ik heb geen idee wat ik nog kan doen zonder haar te verprutsen.
Ik heb d’r gekocht als een rechtsgestuurde Elise (ze was toen al jarenlang woonachtig in België).
De vorige eigenaar heeft zichtbaar goed voor haar gezorgd (wielophanging gereviseerd, nieuwe balljoints, nieuwe remschijven/blokken). Hij heeft er ook een close-ratio versnellingsbak op gezet. Dit is de bak van een “normale” 120 pk Elise, en daarmee trekt ze (nog) iets sneller op. Dit wordt blijkbaar vaak gedaan bij de 111S. De originele bak heb ik overigens ook, inmiddels geheel voorzien van nieuwe lagers en keerringen. Ook heeft hij een Larini einddemper gemonteerd. Heerlijk geluid.
Ik heb meteen de koppakking, kopbouten en “oil ladder” vervangen door de nieuwe, verbeterde types, om voorgoed af te zijn van de beruchte koppakking-lekkages. Uiteraard meteen ook de distributieriem en VVC riem vervangen (en olie, koelvloeistof).
Vervolgens heb ik er een nieuwe set Nitron dempers onder gezet, alsmede een Prodimex schakelmechanisme (zowel het deel bij bak als het deel bij pook). Dit maakt echt een wereld van verschil!
Ook heb ik er een uitneembaar stuur op gezet (origineel aanwezig), carbon zij-scoops, spiegelkappen, afdekking instrumentarium, deurgrepen.
Vervolgens werd het tijd om het stuur naar links te verplaatsen. Waar mogelijk nieuwe delen gebruikt, met een full carbon dash paneel ipv de aluminium extrusie. Toen ook maar meer carbon in het interieur gebracht: instaplijsten, overige dashpanelen, en de ventilatie-openingen ook vervangen door sjiekere. Ook een scherm geplaatst om je telefoon (Carplay of Android) te kunnen “spiegelen”.
De stoelen zijn met zwart leer bekleed.
Preventief ook een nieuwe aluminium radiateur (met dubbele fan) geplaatst, omdat de originele blijkbaar plotseling kunnen gaan lekken bij de kunststof eindkappen.
Als puntje op de i ook de “wijzerplaat” (was mph) vervangen door km/h (afstand in het digitale schermpje is wel in “mijlen”, dat kan niet omgezet worden, staat nu op bijna 64.000 mijl).
En toen ook nog maar een carbon splitter aan de voorkant geschroefd…..
En xenon koplampen (ook enorme verbetering).
En nu weet ik niet wat ik er nog aan kan sleutelen, en da's dus het probleem.
Ze heeft uiteraard de originele softtop, maar ook een originele hardtop in de carrosserie kleur. Ik heb ze echter nooit gebruikt, en rij alleen bij lekker weer.
Kortom, een frisse Elise S2 111S, waar heel veel in geïnvesteerd is, met alle opties die je er zelf binnen een jaar ook op zou willen hebben.
Advertentienummer: m2253779190
Kopen zonder zorgen?
Aankoopkeuring vanaf €179. Boek via Marktplaats en krijg 10% korting
Meer informatiePopulaire zoektermen
lotus autolotus elise in Lotuselise in Lotuslotus elise in Auto'slotus in Auto'slotuslotus westerborkpolo 2003toyota yaris 2003golf 6 1.4 tsi 160 pkford fiesta 2003nissan micra 2003mini cooper 2003hyundai getz 2003zinken tuintafelstapelbed bankmotor slingerpeugeot 403 in Oldtimerskoeien puzzelwd 4 tbeli schoenen in Kinderen en Baby'ston haas in Huis en Inrichtingfrequentieregelaar kwluchtafscheider in Doe-het-zelf en Verbouw