Gratis: Voorstoelen Volvo Amazon combi 1962Gratis
Verkocht - Land Rover Santana 109 diesel belastingvrij
Zie omschrijving
Bouwjaar
1979
KM stand
77.500 km
Brandstof
Diesel
Transmissie
Handgeschakeld
Carrosserie
SUV
151266sinds 4 apr. '25, 19:10
Merk & Model, uitvoering
Land rover LAND ROVER, .
Bouwjaar
1979
KM stand
77.500 km
Brandstof
Diesel
Transmissie
Handgeschakeld
Motorinhoud
2.3 liter
Vermogen
62 pk
APK tot
22 maart 2027
Merk & Model
Land rover LAND ROVER
Uitvoering
.
KM stand
77.500 km
Brandstof
Diesel
Bouwjaar
1979
Carrosserie
SUV of Terreinwagen
Transmissie
Handgeschakeld
Kenteken
K-893-VD
Aantal stoelen
9
Bekleding
Kunstmatig leder
Kleur
Bruin
Interieur
Zwart
Aandrijving
4WD permanent
Motorinhoud
2.3 liter
Aantal cilinders
4
Vermogen
62 pk
Brandstof
Diesel
Verbruik
23.3 km/l
CO2-uitstoot
113 g/km
APK tot
22 maart 2027
Aantal eigenaren tot en met nu
4
Eigenaar sinds
21 november 2022
Type laatste eigenaar
particulier
Datum registratie Nederland
11 maart 2021
Import auto
Ja
Lengte
4.46 m
Breedte
1.90 m
Hoogte
1.72 m
Leeg gewicht
1.648 kg
Max. toelaatbaar gewicht
2.760 kg
Gewicht aanhanger geremd
750 kg
Gewicht aanhanger ongeremd
750 kg
Beschrijving
Land Rover Santana 109 2.25 Diesel, 2 jaar APK, tot 22 maart 2027. Belastingvrij en van harte welkom in alle emissiezone's en binnensteden van Nederland.
Een eerlijke 109 Santana waar al het werk al gedaan is wat je aan een verse import moet doen, van een autotechnisch ingenieur & liefhebber.
Keihard chassis en schutbord, semi dagelijks gebruikt en dus betrouwbaar. Net gekeurd, en het enige wat nodig was: een paar nieuwe lampjes. Alleen te koop omdat ik een hele leuke Volvo Amazon combi tegen gekomen ben die ik niet kon weerstaan.
Wat is er in de laatste 3 jaar aan gedaan:
Nieuwe banden rondom
Nieuwe remmen voor + achter (voeringen en cilinders)
Nieuwe accu
2000km & 2 jaar geleden:
Nieuwe hoofdremcilinder + reservoir + nieuwe grote "type 50" 227mm rembekrachtiger van Defender gemonteerd op gemodificeerde & gereviseerde pedaalbox. Elektrische vacuumpomp met drukschakelaar gemonteerd. Dat levert een super licht rempedaal op, en samen met de grote trommels aan de voorkant een prima remvertraging.
Nieuwe remslang achter. Nieuwe slangen voor de voorkant krijg je erbij. Wat erop zit is nog APK ok, maar op termijn aan vervanging toe.
Nieuwe verstuiver nozzels (Origineel Bosch, geen Britpart!) + verstuiver revisie inclusief ultrasoon reinigen en openingsdruk calibratie.
Nieuwe brandstofleidingen van voor naar achter inclusief retour leidingen etc. Alle hard geworden oude rommel vervangen door moderne slang & passende klemmen. Daardoor dus geen gedoe meer met slecht starten omdat de pomp moeite heeft met aanzuigen vanuit de tank.
Nieuwe tankvlotter
Nieuwe geglvaniseerde achteropstap
Nieuwe deurrubbers voor uit 1 stuk van een Defender, dus een stuk minder wind en regen binnen. Comfortabel in de winter.
Nieuwe rubbers bij pook en handrem
Nieuwe elektrische ruitensproeier set
Alle schakelaars (licht, ruitenwissers, kachel) ultrasoon gereinigd
Dashbord gedemonteerd, gereinigd en terug gebouwd
Elektrisch system volledig werkend gemaakt
Versnellingsbak + motor olie / filters, kleppen gesteld
Luchtfilter (oliebad) GOED uitgewassen / gereinigd
Trekhaak op drop plate + nieuwe stekkerdoos gemonteerd
Kachel gereviseerd, wordt nu weer snoeiheet en blaast hard. Twee standen schakelaar gemonteerd.
Stuurhuis nagesteld
Bussen in bladveren, schokdempers en chassis nieuw in polyurethaan (grote klus!)
Nieuwe driepunts rolgordels voorin op nieuwe brackets boven en onderin
Reservewiel op motorkap met spanband, want dat hoort zo :-)
De hele auto ontdaan van al het droge harde Spaanse zand wat OVERAL zat. Binnenkant chassis gespoeld, dat is nu schoon. Eventueel met endoscoop camera te bekijken.
1 maand geleden:
Nieuwe achterschokdempers
Nieuwe startmotor (reductie type, dus start veel sneller / beter)
Nieuwe uitlaat van voor naar achter + alle ophangrubbers
Wat mankeert er nog aan, ze is tenslotte 46 jaar oud:
Ergens in haar verleden is er een (prima schakelende en stille!) Series 2a versnellingsbak gemonteerd, dus zonder synchro op de tweede versnelling. Ik heb er een series 3 versnellingsbak + transfer case bij die ik heb gekocht als "werkend gedemonteerd". Het plan was deze open te trekken, te reviseren en te wisselen met de 2a bak. Dat ga ik niet meer doen, maar de series 3 bak kan tegen meerprijs mee overgenomen worden.
Verder zijn de deurtops matig, dus die zijn ergens in de komende jaren een keer aan de beurt. Is een leuk klusje en niet moeilijk om te doen. Maar voorlopig vallen ze er niet af en zijn ze waterdicht.
Onderste rand achterdeur is slecht, daar heb ik het reparatiedeel al voor liggen dus dat komt erbij of misschien heb ik het er ondertussen al in zitten.
Sleutels van de deursloten zijn kwijt, al heb je aan op slot zetten toch weinig. Ik heb zelf altijd een groot geel stuurslot gebruikt. Setje nieuwe sloten is niet duur als je niet van keyless entry wil genieten.
Randje onderaan de bijrijdersvloer is slecht, daar moet een stukje in, geen drama en ook weer prima te doen. Zie foto.
Zoals je kan zien is ze "dans son jus", of gezien de Spaanse roots misschien eerder "en su propio jugo". O, en de stickers op de deur zaten er al op toen ik haar kocht. Da's niet mijn schuld ;-)
Verkocht!
Een eerlijke 109 Santana waar al het werk al gedaan is wat je aan een verse import moet doen, van een autotechnisch ingenieur & liefhebber.
Keihard chassis en schutbord, semi dagelijks gebruikt en dus betrouwbaar. Net gekeurd, en het enige wat nodig was: een paar nieuwe lampjes. Alleen te koop omdat ik een hele leuke Volvo Amazon combi tegen gekomen ben die ik niet kon weerstaan.
Wat is er in de laatste 3 jaar aan gedaan:
Nieuwe banden rondom
Nieuwe remmen voor + achter (voeringen en cilinders)
Nieuwe accu
2000km & 2 jaar geleden:
Nieuwe hoofdremcilinder + reservoir + nieuwe grote "type 50" 227mm rembekrachtiger van Defender gemonteerd op gemodificeerde & gereviseerde pedaalbox. Elektrische vacuumpomp met drukschakelaar gemonteerd. Dat levert een super licht rempedaal op, en samen met de grote trommels aan de voorkant een prima remvertraging.
Nieuwe remslang achter. Nieuwe slangen voor de voorkant krijg je erbij. Wat erop zit is nog APK ok, maar op termijn aan vervanging toe.
Nieuwe verstuiver nozzels (Origineel Bosch, geen Britpart!) + verstuiver revisie inclusief ultrasoon reinigen en openingsdruk calibratie.
Nieuwe brandstofleidingen van voor naar achter inclusief retour leidingen etc. Alle hard geworden oude rommel vervangen door moderne slang & passende klemmen. Daardoor dus geen gedoe meer met slecht starten omdat de pomp moeite heeft met aanzuigen vanuit de tank.
Nieuwe tankvlotter
Nieuwe geglvaniseerde achteropstap
Nieuwe deurrubbers voor uit 1 stuk van een Defender, dus een stuk minder wind en regen binnen. Comfortabel in de winter.
Nieuwe rubbers bij pook en handrem
Nieuwe elektrische ruitensproeier set
Alle schakelaars (licht, ruitenwissers, kachel) ultrasoon gereinigd
Dashbord gedemonteerd, gereinigd en terug gebouwd
Elektrisch system volledig werkend gemaakt
Versnellingsbak + motor olie / filters, kleppen gesteld
Luchtfilter (oliebad) GOED uitgewassen / gereinigd
Trekhaak op drop plate + nieuwe stekkerdoos gemonteerd
Kachel gereviseerd, wordt nu weer snoeiheet en blaast hard. Twee standen schakelaar gemonteerd.
Stuurhuis nagesteld
Bussen in bladveren, schokdempers en chassis nieuw in polyurethaan (grote klus!)
Nieuwe driepunts rolgordels voorin op nieuwe brackets boven en onderin
Reservewiel op motorkap met spanband, want dat hoort zo :-)
De hele auto ontdaan van al het droge harde Spaanse zand wat OVERAL zat. Binnenkant chassis gespoeld, dat is nu schoon. Eventueel met endoscoop camera te bekijken.
1 maand geleden:
Nieuwe achterschokdempers
Nieuwe startmotor (reductie type, dus start veel sneller / beter)
Nieuwe uitlaat van voor naar achter + alle ophangrubbers
Wat mankeert er nog aan, ze is tenslotte 46 jaar oud:
Ergens in haar verleden is er een (prima schakelende en stille!) Series 2a versnellingsbak gemonteerd, dus zonder synchro op de tweede versnelling. Ik heb er een series 3 versnellingsbak + transfer case bij die ik heb gekocht als "werkend gedemonteerd". Het plan was deze open te trekken, te reviseren en te wisselen met de 2a bak. Dat ga ik niet meer doen, maar de series 3 bak kan tegen meerprijs mee overgenomen worden.
Verder zijn de deurtops matig, dus die zijn ergens in de komende jaren een keer aan de beurt. Is een leuk klusje en niet moeilijk om te doen. Maar voorlopig vallen ze er niet af en zijn ze waterdicht.
Onderste rand achterdeur is slecht, daar heb ik het reparatiedeel al voor liggen dus dat komt erbij of misschien heb ik het er ondertussen al in zitten.
Sleutels van de deursloten zijn kwijt, al heb je aan op slot zetten toch weinig. Ik heb zelf altijd een groot geel stuurslot gebruikt. Setje nieuwe sloten is niet duur als je niet van keyless entry wil genieten.
Randje onderaan de bijrijdersvloer is slecht, daar moet een stukje in, geen drama en ook weer prima te doen. Zie foto.
Zoals je kan zien is ze "dans son jus", of gezien de Spaanse roots misschien eerder "en su propio jugo". O, en de stickers op de deur zaten er al op toen ik haar kocht. Da's niet mijn schuld ;-)
Verkocht!
Advertentienummer: m2253599842
Kopen zonder zorgen?
Aankoopkeuring vanaf €179. Boek via Marktplaats en krijg 10% korting
Meer informatiePopulaire zoektermen
Land Rover in Auto'sland rover freelanderland rover defender 110land rover defender 90land rover series 3 in Land Rovergrijs kenteken in Land Roverrange rover evoque in Land Roverland rover discovery 3range rover vogue in Land Roverland rover discovery 7 zitplaatsendefender 130 in Land Roverrange rover velar in Land Roverland rover pickupland rover discovery 4bmw 1200 gs koffers in Motorentrix express locomotievenplaymobil 4250opel combo tour 2002staande asbak in Huis en Inrichtingwielbouten peugeot 107vintage tripod in Statieven en Balhoofdendonald duck 50 jaargetal en ruimte havo wiskunde b in Boekengoodwill poppen