BMW 5-Serie 2.5 I 525 Touring AUT 2002 Blauw
€ 2.950,-
Bouwjaar
2002
KM stand
424.140 km
Brandstof
LPG
Transmissie
Automaat
Carrosserie
Stationwagon
1393sinds 4 feb. '25, 15:31
Merk & Model, uitvoering
Bmw 5-SERIE, 2.5 I 525 TOURING AUT
Bouwjaar
2002
KM stand
424.140 km
Brandstof
LPG
Transmissie
Automaat 5 versnellingen
Motorinhoud
2.5 liter
Vermogen
192 pk
APK tot
08 februari 2026
Wegenbelasting
€ 100,33 per maand
Emissieklasse
Euro 4
Merk & Model
Bmw 5-SERIE
Uitvoering
2.5 I 525 TOURING AUT
KM stand
424.140 km
Brandstof
LPG
Bouwjaar
2002
Carrosserie
Stationwagon
Transmissie
Automaat 5 versnellingen
Kenteken
74-LD-ZP
Aantal deuren
5
Aantal stoelen
5
Bekleding
Leder
Kleur
Blauw
Interieur
Zwart
Aandrijving
Achterwiel
Remmen voor
Schijfrem
Remmen achter
Schijfrem
Motorinhoud
2.5 liter
Aantal cilinders
6
Vermogen
192 pk
Koppel
245 nm / 3.500 tpm
Topsnelheid
229 km/h
Acceleratie 0-100
9.30 sec
Brandstof
LPG
Verbruik
9.5 km/l
CO2-uitstoot
252 g/km
Emissieklasse
Euro 4
Energielabel
E
APK tot
08 februari 2026
Aantal eigenaren tot en met nu
8
Eigenaar sinds
14 februari 2022
Type laatste eigenaar
particulier
Datum registratie Nederland
22 november 2002
Nieuwprijs vanaf
€ 54.778,00
Onderhoud
Onderhoudsboekje
Lengte
4.81 m
Breedte
1.80 m
Hoogte
1.45 m
Wielbasis
2.83 m
Tankinhoud
70 liter
Kofferinhoud min. - max.
410 - 1525 liter
Leeg gewicht
1.663 kg
Max. toelaatbaar gewicht
2.235 kg
Gewicht aanhanger geremd
1.900 kg
Gewicht aanhanger ongeremd
750 kg
Wegenbelasting
€ 100,33 per maand
Reparaties en onderhoud
€ 116,62 per maand
Banden
€ 47,95 per maand
Brandstof verbruik / maand
€ 276,41 per maand
Kosten p/m
€ 541,30
Per kilometer
€ 0,43
Per jaar
€ 6.495,72
Beschrijving
Aangeboden: nette BMW 525i Touring LPG G3
Tekst helemaal lezen!
Deze BMW is een verhaal apart. Gekocht in februari 2022. Het bleek onverwacht nogal een projectauto te zijn en dat heb ik er dan ook maar van gemaakt. Deze BMW heeft verschrikkelijk veel tijd, geld en moeite geconsumeerd de afgelopen 3 jaar. Van niet-startende, onwillige auto naar een prachtig rijdende automobiel. Erg leuke maar wel prijzige hobby. Vervangen is onder andere:
2022:
Het complete koelsysteem, dus radiateur, de grote en bijna alle kleine koelwaterslangen, de leidingen onder het inlaatspruitstuk, waterpomp, thermostaat en thermostaathuis, koelvloeistof, expansievaatje
De stuurpomp
De VANOS unit voor een gereviseerd exemplaar (km 397.763)
Klepdekselpakking
De bobines (6)
Vrijwel de complete airco: nieuwe aircopomp, nieuwe condensor, nieuwe droger, alle leidingen (2022-2023)
Het scherm van het navigatiesysteem, voor een nieuwe
De radiomodule BM54 heeft een nieuwe versterker gehad en er zijn subwoofer aansluitingen plus een remote kabel bij gemaakt. Geluid over alle speakers dus
2023
De complete veerpoten (dus inclusief schokdempers, veren, taatspots, bumpstops en stofhoezen) voorzijde, de auto was verlaagd maar weer op originele hoogte gebracht
Alle injectoren voor gebruikte maar geteste exemplaren
Accu van tweede sleutel vervangen
DISA valve upgrade
Brandstofpomp, -filter en -drukregelaar
Lpi pomp vervangen (Romio methode)
Nieuwe mistlampen in de voorbumper
2024
De remmen rondom inclusief handremkabels en handremblokken
De complete achterwielophanging, inclusief veerbalgen en schokdempers en alle draagarmen plus draagarmbussen, wiellagers, ashoezen
Lambdasondes, origineel BMW
Originele BMW velgen style 52 inclusief nieuwe achterbanden, voorbanden waren nog goed (5 velgen aanwezig)
Accu nieuw
Gasveren nieuw krijg je mee (moeten nog gemonteerd worden)
Bakolie ververst inclusief filter en pakking (km 421.784)
Plus uiteraard jaarlijks normaal onderhoud inclusief olie, filters, bougies etcetera. Alle facturen van bovengenoemde zaken zijn ter inzage. Totaal uitgegeven aan onderhoud en reparaties: circa € 10.000,-
Zijn er ook minpuntjes? Jawel: bij koud weer na langdurige (meerdere dagen) stilstand is de koude start soms narrig. En bij datzelfde koude weer komt het heel soms voor dat de bak in noodloop gaat. Hier is diagnose voor gesteld bij ATR in Montfoort (rapport ter inzage) en daar kwam uit dat de speedsensor in de bak vervangen moet worden. Met de versnellingsbak zelf is niks mis. Om deze vervanging te doen moet de olie uit de bak en daarom adviseert ATR om het pas bij de volgende verversing mee te nemen, aangezien de bak net geserviced is.. Tot die tijd is het dus nodig om af en toe contact uit en weer aan te zetten tijdens de opwarmfase, daarmee verdwijnt de noodloop en eenmaal warm zijn er helemaal geen problemen. De bak schakelt boterzacht en heeft geen slip! De auto heeft verder de gebruikssporen die horen bij een veelgebruikte auto van ruim 22 jaar en 4 ton oud. Fris gewassen ziet het er behoorlijk netjes uit maar hij heeft wat krasjes en putjes.
Wie wil deze koning van de Autobahn nog verder brengen? De auto rijdt fantastisch, het comfort is geweldig en over het algemeen is de auto super betrouwbaar. Met zijn LPG installatie zijn de operationele kosten ook te overzien en met de door mij gedane investeringen durf ik te zeggen dat de wagen makkelijk nog 200.000 kilometer verder kan, bovenop de 424.140 die nu op de teller staan. Het hoeft niet de hoofdprijs te kosten. Ik hoop € 2950,- voor deze auto te mogen ontvangen, of een net bod naast de auto. Niet van alles gaan vragen via mail enzo, gewoon langskomen, rijden, onderhandelen, kopen.
Ik heb geprobeerd een zo eerlijk mogelijke advertentie te schrijven en ik hoop dat de eerlijkheid dan ook gewaardeerd wordt. In principe is deze auto een buitenkans voor iemand die een goedkope BMW 5 zoekt. APK is nieuw (blanco rapport, geen adviezen of AC’s) en geldig tot en met 8 februari 2026.
Tekst helemaal lezen!
Deze BMW is een verhaal apart. Gekocht in februari 2022. Het bleek onverwacht nogal een projectauto te zijn en dat heb ik er dan ook maar van gemaakt. Deze BMW heeft verschrikkelijk veel tijd, geld en moeite geconsumeerd de afgelopen 3 jaar. Van niet-startende, onwillige auto naar een prachtig rijdende automobiel. Erg leuke maar wel prijzige hobby. Vervangen is onder andere:
2022:
Het complete koelsysteem, dus radiateur, de grote en bijna alle kleine koelwaterslangen, de leidingen onder het inlaatspruitstuk, waterpomp, thermostaat en thermostaathuis, koelvloeistof, expansievaatje
De stuurpomp
De VANOS unit voor een gereviseerd exemplaar (km 397.763)
Klepdekselpakking
De bobines (6)
Vrijwel de complete airco: nieuwe aircopomp, nieuwe condensor, nieuwe droger, alle leidingen (2022-2023)
Het scherm van het navigatiesysteem, voor een nieuwe
De radiomodule BM54 heeft een nieuwe versterker gehad en er zijn subwoofer aansluitingen plus een remote kabel bij gemaakt. Geluid over alle speakers dus
2023
De complete veerpoten (dus inclusief schokdempers, veren, taatspots, bumpstops en stofhoezen) voorzijde, de auto was verlaagd maar weer op originele hoogte gebracht
Alle injectoren voor gebruikte maar geteste exemplaren
Accu van tweede sleutel vervangen
DISA valve upgrade
Brandstofpomp, -filter en -drukregelaar
Lpi pomp vervangen (Romio methode)
Nieuwe mistlampen in de voorbumper
2024
De remmen rondom inclusief handremkabels en handremblokken
De complete achterwielophanging, inclusief veerbalgen en schokdempers en alle draagarmen plus draagarmbussen, wiellagers, ashoezen
Lambdasondes, origineel BMW
Originele BMW velgen style 52 inclusief nieuwe achterbanden, voorbanden waren nog goed (5 velgen aanwezig)
Accu nieuw
Gasveren nieuw krijg je mee (moeten nog gemonteerd worden)
Bakolie ververst inclusief filter en pakking (km 421.784)
Plus uiteraard jaarlijks normaal onderhoud inclusief olie, filters, bougies etcetera. Alle facturen van bovengenoemde zaken zijn ter inzage. Totaal uitgegeven aan onderhoud en reparaties: circa € 10.000,-
Zijn er ook minpuntjes? Jawel: bij koud weer na langdurige (meerdere dagen) stilstand is de koude start soms narrig. En bij datzelfde koude weer komt het heel soms voor dat de bak in noodloop gaat. Hier is diagnose voor gesteld bij ATR in Montfoort (rapport ter inzage) en daar kwam uit dat de speedsensor in de bak vervangen moet worden. Met de versnellingsbak zelf is niks mis. Om deze vervanging te doen moet de olie uit de bak en daarom adviseert ATR om het pas bij de volgende verversing mee te nemen, aangezien de bak net geserviced is.. Tot die tijd is het dus nodig om af en toe contact uit en weer aan te zetten tijdens de opwarmfase, daarmee verdwijnt de noodloop en eenmaal warm zijn er helemaal geen problemen. De bak schakelt boterzacht en heeft geen slip! De auto heeft verder de gebruikssporen die horen bij een veelgebruikte auto van ruim 22 jaar en 4 ton oud. Fris gewassen ziet het er behoorlijk netjes uit maar hij heeft wat krasjes en putjes.
Wie wil deze koning van de Autobahn nog verder brengen? De auto rijdt fantastisch, het comfort is geweldig en over het algemeen is de auto super betrouwbaar. Met zijn LPG installatie zijn de operationele kosten ook te overzien en met de door mij gedane investeringen durf ik te zeggen dat de wagen makkelijk nog 200.000 kilometer verder kan, bovenop de 424.140 die nu op de teller staan. Het hoeft niet de hoofdprijs te kosten. Ik hoop € 2950,- voor deze auto te mogen ontvangen, of een net bod naast de auto. Niet van alles gaan vragen via mail enzo, gewoon langskomen, rijden, onderhandelen, kopen.
Ik heb geprobeerd een zo eerlijk mogelijke advertentie te schrijven en ik hoop dat de eerlijkheid dan ook gewaardeerd wordt. In principe is deze auto een buitenkans voor iemand die een goedkope BMW 5 zoekt. APK is nieuw (blanco rapport, geen adviezen of AC’s) en geldig tot en met 8 februari 2026.
Advertentienummer: m2231368744
Kopen zonder zorgen?
Aankoopkeuring vanaf €179. Boek via Marktplaats en krijg 10% korting
Meer informatiePopulaire zoektermen
bmw 1 seriebmw 3 seriebmw 3 serie touringbmw 5 seriebmw 7 seriebmw 6 seriebmw touringbmwbmw 4 seriebmw 320i touring in BMWbmw 1 serie in BMWbmw e30 touringbmw 318i touringbmw 2 seriebmw 330i touringthule fietsendrager in Dakdragersschaalmodel camperbmw styling 609bmw e30 plaatwerkbasisboek criminologie in Boekenlantaarnpaal 3 lampen in Buitenverlichtingzeemansliedjes in Cd's en Dvd'scontact in Studie en Cursusaandrijfas volvo c30klemmen in Auto-onderdelen