Mercedes-Benz E-klasse Cabrio 320 CE€ 29.500,00
BMW 2002 tii Wolfgang Denzel Restomod
€ 78.950,-
Bouwjaar
1972
KM stand
15.191 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld
Carrosserie
Sedan
68521sinds 16 jan. '25, 23:12
Merk & Model, uitvoering
BMW 2002 TII, Wolfgang Denzel Restomod
Bouwjaar
1972
KM stand
15.191 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld
Motorinhoud
2.0 liter
Vermogen
210 pk
Merk & Model
BMW 2002 TII
Uitvoering
Wolfgang Denzel Restomod
KM stand
15.191 km
Brandstof
Benzine
Bouwjaar
1972
Carrosserie
Sedan
Transmissie
Handgeschakeld
Kenteken
PM-28-88
Aantal deuren
2
Aantal stoelen
5
Bekleding
Stof
Kleur
Zilver of Grijs
Aandrijving
Achterwiel
Motorinhoud
2.0 liter
Aantal cilinders
4
Vermogen
210 pk
Brandstof
Benzine
CO2-uitstoot
195 g/km
Conditie
Gebruikt
Aantal eigenaren tot en met nu
1
Eigenaar sinds
05 november 2021
Type laatste eigenaar
particulier
Datum registratie Nederland
05 november 2021
Import auto
Ja
Lengte
4.85 m
Breedte
1.93 m
Hoogte
1.77 m
Leeg gewicht
970 kg
Max. toelaatbaar gewicht
1.390 kg
Beschrijving
Introduce your heart to your throat. BMW 2002 Tii
De BMW 2002 Ti en 2002 Tii zijn toch wel dé Beierse iconen uit de jaren 70. Het concept op papier was natuurlijk al geniaal; Laag gewicht, relatief korte...
Algemene informatie
Aantal deuren: 2
Kleur: Nardo Grey
Technische informatie
Vermogen: 154 kW (210 PK)
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Maten en gewichten
Laadvermogen: 420 kg
GVW: 1.390 kg
Wielbasis: 250 cm
Interieur
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
Emissieklasse: Euro 0
Historie
Aantal eigenaren: 2
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Basispakket
Dit afleverpakket bevat: Geldige APK, RDW-leges, Wettelijke garantie
Opties en accessoires
Introduce your heart to your throat. BMW 2002 Tii
De BMW 2002 Ti en 2002 Tii zijn toch wel dé Beierse iconen uit de jaren 70. Het concept op papier was natuurlijk al geniaal; Laag gewicht, relatief korte wielbasis met achterwielaandrijving, motor in de lengte boven de vooras (gewicht) en ernstig potente motoren. Veel mensen denken dat de Ti en Tii staan voor Turbo; Dat klopt niet helemaal. Het refereert eigenlijk naar de manier waarop de lucht- samen met de plofstof- zijn weg aflegt naar de motor. De ‘standaard’ 2002 kwam met een enkele Solex-carburateur. Leuk, maar niet heel potent. De Ti variant kreeg een dubbele Solex carburateur, wat 20 Beierse paarden achter de nieren toevoegde. De Tii kreeg mechanische injectie, waardoor er in totaal origineel 130 paarden op stal stonden. 130 PK, 1090 kilo en zeer directe besturing. Dat was voor in die tijd, ongehoord voor de gemiddelde huis-tuin en keuken coureur.
Wolfgang Denzel, absoluut géén gemiddelde coureur, was buiten fabrikant van zijn eigen sportauto’s uit Oostenrijk; Ook aandeelhouder en groot liefhebber van BMW. Dus kocht hij voor zichzelf een 2002 Tii in 1972. Je raadt het al; Wij hebben dé BMW 2002 Tii van Wolfgang Denzel. Een absolute legende in de autohistorie en -racerij! Gevonden vlak bij zijn woonplaats in Korneuburg, Oostenrijk, voor een klant van ons. Toen haar ‘rok’ in Oostenrijk werd opgetild, wisten we zeker dat de BMW niet helemaal meer origineel was. Een grote oliekoeler, aangepaste remmerij, een sperdifferentieel, een dogleg versnellingsbak en een motorblok wat verdacht veel op de E30 M3 leek.. Om je een kleine greep te geven uit alle modificaties:
Eindresultaat? Giftig, puur en volledig terug naar het échte rijden. Ruim 200 paarden, minder dan 1000 kilo; Geen hulpsystemen.
Bij Lusso Classics is ze destijds helemaal nagekeken en geperfectioneerd, waarna ze twee jaar glimlachen heeft uitgedeeld. Nu opzoek naar haar nieuwe bewaarder. Neem je rijhandschoenen mee, dan zien we je snel!
DTM Collectibles
2e Loswal 16
1216BC Hilversum
Tel: 0652736233
E-mail: dieter@dtmcollectibles.com
De BMW 2002 Ti en 2002 Tii zijn toch wel dé Beierse iconen uit de jaren 70. Het concept op papier was natuurlijk al geniaal; Laag gewicht, relatief korte...
Algemene informatie
Aantal deuren: 2
Kleur: Nardo Grey
Technische informatie
Vermogen: 154 kW (210 PK)
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Maten en gewichten
Laadvermogen: 420 kg
GVW: 1.390 kg
Wielbasis: 250 cm
Interieur
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
Emissieklasse: Euro 0
Historie
Aantal eigenaren: 2
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Basispakket
Dit afleverpakket bevat: Geldige APK, RDW-leges, Wettelijke garantie
Opties en accessoires
- Geldige APK
- RDW-leges
- Wettelijke garantie
Introduce your heart to your throat. BMW 2002 Tii
De BMW 2002 Ti en 2002 Tii zijn toch wel dé Beierse iconen uit de jaren 70. Het concept op papier was natuurlijk al geniaal; Laag gewicht, relatief korte wielbasis met achterwielaandrijving, motor in de lengte boven de vooras (gewicht) en ernstig potente motoren. Veel mensen denken dat de Ti en Tii staan voor Turbo; Dat klopt niet helemaal. Het refereert eigenlijk naar de manier waarop de lucht- samen met de plofstof- zijn weg aflegt naar de motor. De ‘standaard’ 2002 kwam met een enkele Solex-carburateur. Leuk, maar niet heel potent. De Ti variant kreeg een dubbele Solex carburateur, wat 20 Beierse paarden achter de nieren toevoegde. De Tii kreeg mechanische injectie, waardoor er in totaal origineel 130 paarden op stal stonden. 130 PK, 1090 kilo en zeer directe besturing. Dat was voor in die tijd, ongehoord voor de gemiddelde huis-tuin en keuken coureur.
Wolfgang Denzel, absoluut géén gemiddelde coureur, was buiten fabrikant van zijn eigen sportauto’s uit Oostenrijk; Ook aandeelhouder en groot liefhebber van BMW. Dus kocht hij voor zichzelf een 2002 Tii in 1972. Je raadt het al; Wij hebben dé BMW 2002 Tii van Wolfgang Denzel. Een absolute legende in de autohistorie en -racerij! Gevonden vlak bij zijn woonplaats in Korneuburg, Oostenrijk, voor een klant van ons. Toen haar ‘rok’ in Oostenrijk werd opgetild, wisten we zeker dat de BMW niet helemaal meer origineel was. Een grote oliekoeler, aangepaste remmerij, een sperdifferentieel, een dogleg versnellingsbak en een motorblok wat verdacht veel op de E30 M3 leek.. Om je een kleine greep te geven uit alle modificaties:
- E30 M3 spec-blok met Independent Throttlebodies
- Een standalone ECU en motormanagement
- Sterkere krukas en hoge compressie kop
- Opmaat gemaakte zuigers (hoge compressie)
- Originele 2002 Turbo bodykit
- Carbonfiber motor- en kofferklep
- Ireland Engineering onderstel
- Wildwood 4-pots remmen
Eindresultaat? Giftig, puur en volledig terug naar het échte rijden. Ruim 200 paarden, minder dan 1000 kilo; Geen hulpsystemen.
Bij Lusso Classics is ze destijds helemaal nagekeken en geperfectioneerd, waarna ze twee jaar glimlachen heeft uitgedeeld. Nu opzoek naar haar nieuwe bewaarder. Neem je rijhandschoenen mee, dan zien we je snel!
DTM Collectibles
2e Loswal 16
1216BC Hilversum
Tel: 0652736233
E-mail: dieter@dtmcollectibles.com
Website
www.dtmcollectibles.com/Advertentienummer: m2224203873
Kopen zonder zorgen?
Aankoopkeuring vanaf €179. Boek via Marktplaats en krijg 10% korting
Meer informatiePopulaire zoektermen
bmwbmw x5bmw z4bmw x3bmw x6bmw m3bmw x1bmw 1 seriebmw m5bmw z3bmw 330ibmw 3 seriee30 in BMWbmw 5 seriebmw m140igiant ultimosym fiddle cdi in Scootersvolvo 740 turbo intercoolermercedes gla w156bluetooth volvo s80glazenwasser tupperwarebommel en tom poes in Antiek en Kunsttableau in Keramiek en Aardewerkdoomoo rozeschilderij roermond