Audi TT 1.8 T Coupe Quattro 302pk 382nm nieuw APK lees besch
Bieden
Bouwjaar
1999
KM stand
311.000 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld
Carrosserie
Coupé
153919sinds 18 okt. '24, 16:28
Wil je precies weten waar je instapt?
Vanaf €149 doet Occasionkeuring Nederland een complete auto-inspectie.
Merk & Model, uitvoering
Audi TT, 1.8 T COUPE QUATTRO 165KW
Bouwjaar
1999
KM stand
311.000 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld 6 versnellingen
Motorinhoud
1.8 liter
Vermogen
225 pk
APK tot
07 oktober 2025
Wegenbelasting
€ 73,33 per maand
Merk & Model
Audi TT
Uitvoering
1.8 T COUPE QUATTRO 165KW
KM stand
311.000 km
Brandstof
Benzine
Bouwjaar
1999
Carrosserie
Coupé
Transmissie
Handgeschakeld 6 versnellingen
Kenteken
43-DD-SB
Aantal deuren
2
Aantal stoelen
4
Bekleding
Leder
Kleur
Zwart
Interieur
Zwart
Aandrijving
4WD permanent
Remmen voor
Schijfrem
Remmen achter
Schijfrem
Motorinhoud
1.8 liter
Aantal cilinders
4
Vermogen
225 pk
Koppel
280 nm / 2.200 tpm
Topsnelheid
243 km/h
Turbo
Ja
Acceleratie 0-100
6.60 sec
Brandstof
Benzine
Verbruik
10.8 km/l
CO2-uitstoot
223 g/km
APK tot
07 oktober 2025
Aantal eigenaren tot en met nu
7
Eigenaar sinds
09 november 2021
Type laatste eigenaar
particulier
Datum registratie Nederland
08 juli 1999
Nieuwprijs vanaf
€ 46.665,00
Lengte
4.04 m
Breedte
1.87 m
Hoogte
1.35 m
Wielbasis
2.42 m
Tankinhoud
62 liter
Kofferinhoud min. - max.
220 - 490 liter
Leeg gewicht
1.370 kg
Max. toelaatbaar gewicht
1.780 kg
Wegenbelasting
€ 73,33 per maand
Reparaties en onderhoud
€ 132,16 per maand
Banden
€ 26,92 per maand
Brandstof verbruik / maand
€ 242,19 per maand
Kosten p/m
€ 474,61
Per kilometer
€ 0,38
Per jaar
€ 5.695,32
Beschrijving
Met pijn in mijn hart verkoop ik mijn project auto waar ik veel geld en nog veel meer tijd had erin gestoken.
Het gaat om een Audi TT 8N Quattro uit 1999.
Bij +/-290kkm heb ik de motor laten tunen, hij is toen helemaal uitelkaar geweest en het volgende is gebeurd:
-compleet gereviseerde AGU kop, vanwege grotere inlaat kant, inlaatspruitstuk kanalen zijn op maat van AGU gefreesd + nieuwe koppaking en ARP bouten.
-krukas is gecontroleerd en gemeten, was nominaal.
-H-beam drijfstangen van Turbo Works samen met nieuwe lagers en ARP bouten.
-zuigers zijn gewassen, gemeten en met nieuwe zuigersveren terug op zijn plaats gekomen
-nieuw distributie inclusief waterpomp met versterkde riem van Gates Racing.
-Hybride K04-064 van Perun Turbo
-nieuwe Bosch 550cc injectoren met adapters
-nieuwe TFSI bobines met adapters
-brandstofpomp Deutsch Werks 65v met 265l/h genoeg voor +/-500pk
-RVS 4-2-1 uitlaatspruitstuk+ bandage
-RVS 3" downpipe met 600 cellen sport catalysator van Dirensa uit UK. Greta is blij
-550x230x65 Front mount intercooler, nieuwe aluminium pijpen met 5 laags gevlochten silicoon slangen van FMIC
-gereviseerde massa vliegwiel
-RAM Air cold intake filter
-Blow off systeem
-Oil catch tank
-Revisie van dynamo, Airco pomp, stuurbekrachting pomp en stuurhuis + uitlijnen
-T-bone steun
Ik heb de motor rustig ingelopen eerste olie na 30 min stationair vervangen etc. Daarna werd de software aangepast wat 302 pk en 382nm op 98 octane opleverde, maar dankzij adaptive programma als je 102 octane tankt krijg je zo'n +/-20 pk meer volgens mijn tuner, ik heb het niet gemeten maar het voelt wel wat sneller.
Dankzij Quattro aandrijving trekt de auto als gek, maar natuurlijk moet die ook snel gestopt worden als nodig.
Daarvoor heb ik er gereviseerde remklauwen van Porsche Cayenne samen met staal gevlochten Hella leiding erop gezet, 6 pots Brembo ZR18 voor met geventileerde schijf van lifst 350mm
Achter heb ik nog geen tijd gehad om ze erop te zetten, die kan ik in overleg erbij doen met nog wat onderdelen die ik als reserve heb liggen
Daarna is er een setje van 18" Borbet velgen onder gekomen samen met Continental 225/40 zomer banden + aluminium spacers 10mm voor en 15mm achter met nieuwe langere wielbouten
Om alles goed in de gaten te houden heb ik wat extra meters van Auto Gauge erin gezet, turbodruk, EGT, oliedruk en olie temperstuur.
Schermpje tussen toerentaal- en snelheidsmeter die wel bekende probleem bij dit autos is is al gereviseerd samen met koelvloeistof temperatuur meter, auto heeft toen ook nieuwe TTRS look klokken gekregen
Om alles goed 's nachts zien heb ik volledig custom gemaakte kop lampen besteld met sterkere lens en LED technologie 200% sterker dan xenon lampen
,angel eyes, automatische dag verlichting en dynamische knipperlichten. Lampen achter zijn toen ook gepakt en uitgerust met LED lampen, dynamische knipperlichten en licht smoke kleur.
Ik heb nog een Android scherm van dit man liggen, ook geen tijd gehad om die erin zetten maar die kan in overleg ook bij.
Originele R32 diffuserr achter en een RVS Quattro embleem voor.
Auto is al een keer bij spuiter geweest 2 jaar geleden
Voor meer fotos en videos hoe die beesd rijdt kan je gerust naar mijn insta kijken @audi_tt_quattro_project
Leuke project auto die misschien nog niet 100% klaar is maar ik ben totaal zo'n 15k aan kwijt aan alles en ik wil niet eens weten hoeveel dagen en nachten eigen werk, wel met liefde en plezier, blok kan zeker zo'n 500+ pk aan, ik was nog van plan om een water methanol injectie erop te zetten en onderstel helemaal pakken stralen en rubbers naar poly vervangen. ABS lampje die brandt is sensor rechts voor, die krijg je bij.
Voor alle vragen ben ik op 0685213887 bereikbaar maar door 3-ploegen kan ik niet altijd opnemen, laat dan aub app over, ik zal zsm op reageren:)
Edit: moet zsm weg, ik heb een leuk woning op oog.
Groeten,
Adam
Het gaat om een Audi TT 8N Quattro uit 1999.
Bij +/-290kkm heb ik de motor laten tunen, hij is toen helemaal uitelkaar geweest en het volgende is gebeurd:
-compleet gereviseerde AGU kop, vanwege grotere inlaat kant, inlaatspruitstuk kanalen zijn op maat van AGU gefreesd + nieuwe koppaking en ARP bouten.
-krukas is gecontroleerd en gemeten, was nominaal.
-H-beam drijfstangen van Turbo Works samen met nieuwe lagers en ARP bouten.
-zuigers zijn gewassen, gemeten en met nieuwe zuigersveren terug op zijn plaats gekomen
-nieuw distributie inclusief waterpomp met versterkde riem van Gates Racing.
-Hybride K04-064 van Perun Turbo
-nieuwe Bosch 550cc injectoren met adapters
-nieuwe TFSI bobines met adapters
-brandstofpomp Deutsch Werks 65v met 265l/h genoeg voor +/-500pk
-RVS 4-2-1 uitlaatspruitstuk+ bandage
-RVS 3" downpipe met 600 cellen sport catalysator van Dirensa uit UK. Greta is blij
-550x230x65 Front mount intercooler, nieuwe aluminium pijpen met 5 laags gevlochten silicoon slangen van FMIC
-gereviseerde massa vliegwiel
-RAM Air cold intake filter
-Blow off systeem
-Oil catch tank
-Revisie van dynamo, Airco pomp, stuurbekrachting pomp en stuurhuis + uitlijnen
-T-bone steun
Ik heb de motor rustig ingelopen eerste olie na 30 min stationair vervangen etc. Daarna werd de software aangepast wat 302 pk en 382nm op 98 octane opleverde, maar dankzij adaptive programma als je 102 octane tankt krijg je zo'n +/-20 pk meer volgens mijn tuner, ik heb het niet gemeten maar het voelt wel wat sneller.
Dankzij Quattro aandrijving trekt de auto als gek, maar natuurlijk moet die ook snel gestopt worden als nodig.
Daarvoor heb ik er gereviseerde remklauwen van Porsche Cayenne samen met staal gevlochten Hella leiding erop gezet, 6 pots Brembo ZR18 voor met geventileerde schijf van lifst 350mm
Achter heb ik nog geen tijd gehad om ze erop te zetten, die kan ik in overleg erbij doen met nog wat onderdelen die ik als reserve heb liggen
Daarna is er een setje van 18" Borbet velgen onder gekomen samen met Continental 225/40 zomer banden + aluminium spacers 10mm voor en 15mm achter met nieuwe langere wielbouten
Om alles goed in de gaten te houden heb ik wat extra meters van Auto Gauge erin gezet, turbodruk, EGT, oliedruk en olie temperstuur.
Schermpje tussen toerentaal- en snelheidsmeter die wel bekende probleem bij dit autos is is al gereviseerd samen met koelvloeistof temperatuur meter, auto heeft toen ook nieuwe TTRS look klokken gekregen
Om alles goed 's nachts zien heb ik volledig custom gemaakte kop lampen besteld met sterkere lens en LED technologie 200% sterker dan xenon lampen
,angel eyes, automatische dag verlichting en dynamische knipperlichten. Lampen achter zijn toen ook gepakt en uitgerust met LED lampen, dynamische knipperlichten en licht smoke kleur.
Ik heb nog een Android scherm van dit man liggen, ook geen tijd gehad om die erin zetten maar die kan in overleg ook bij.
Originele R32 diffuserr achter en een RVS Quattro embleem voor.
Auto is al een keer bij spuiter geweest 2 jaar geleden
Voor meer fotos en videos hoe die beesd rijdt kan je gerust naar mijn insta kijken @audi_tt_quattro_project
Leuke project auto die misschien nog niet 100% klaar is maar ik ben totaal zo'n 15k aan kwijt aan alles en ik wil niet eens weten hoeveel dagen en nachten eigen werk, wel met liefde en plezier, blok kan zeker zo'n 500+ pk aan, ik was nog van plan om een water methanol injectie erop te zetten en onderstel helemaal pakken stralen en rubbers naar poly vervangen. ABS lampje die brandt is sensor rechts voor, die krijg je bij.
Voor alle vragen ben ik op 0685213887 bereikbaar maar door 3-ploegen kan ik niet altijd opnemen, laat dan aub app over, ik zal zsm op reageren:)
Edit: moet zsm weg, ik heb een leuk woning op oog.
Groeten,
Adam
Advertentienummer: m2181527309
Populaire zoektermen
audi ttaudi tt quattroaudi quattroaudiaudi tt roadster in Audiaudi tt rsaudi a3 3.2 quattroaudi tt in Audiaudi a1audi a3audi a1 quattroaudi quattro in Audiaudi a4audi rs6audi a6 quattro in Audielvis in Verzamelenpastel dressnike air max 97 undefeated uclahouten paashaasjeskrokodil in Hobby en Vrije tijd