Roetfilter Melding? Vakkundig Opgelost Incl APK Garantie
Beschrijving
Roetfilterproblemen goedkoop oplossen dankzij nieuwe technologie van AMT Chiptuning.
roetfilter is een filter die in moderne auto’s met zowel een dieselmotor en benzine motor ook wel OPF genoemd ingebouwd zijn. Deze filter wordt ingebouwd tussen het uitlaatsysteem en motorblok . Dit zorg ter voor dat de roetdeeltjes vanuit de motorblok in de uitlaatreservoir van het roetfilter worden opgeslagen. In het roetfilter stromen de uitlaatgassen gewoon door, terwijl de roetdeeltjes worden opgeslagen in het roetfilter. Waardoor het uitlaatreservoir van de roetfilter na een tijdje helemaal vol loopt, en daardoor motor problemen veroorzaakt kunnen worden. Denk hierbij aan tegendruk naar de turbo of de luchtmassameter.
AMT Chiptuning bied een complete aanpassing aan incl. 100% A.P.K. garantie aan & een langdurig levensduur van de motor blok. Zie hieronder voordelen na een aanpassing van AMT Chiptuning.
Voordelen na een aangepaste roetfilter bij AMT Chiptuning.
. 100% A.P.K. Keuringsgarantie.
. Geen nieuwe filter aanschaffen.
. Een betere werking van de uitlaatgassen door weinig tegendruk van het roetfilter.
. De Turbo doet minder hard te werken en blijft koeler.
. Motor zorgt voor een koelere inlaattemperatuur.
. Inlaat lucht geeft een betere verbranding.
. Meer vermogen.
. Minder verbruik.
. Motor reageert sneller.
. 250.000km geen terug komende problemen / kosten voor het roetfilter.
Hoe werkt een OPF filter of roetfilter
Een opf filter roetfilter is een onderdeel dat is ingebouwd tussen de motor blokken uitlaatsysteem van een auto. De gassen lopen door de motorblok naar het roetfilter en het filter vangt daar roetdeeltjes op. Een roetfilter heeft dus een iets anders werking dan een katalysator, die uiteraard schadelijke gassen in het uitlaat omzet in minder schadelijk gassen.
Regeneratietegendruk roetfilter
Het uitlaatreservoirfilter van het roetfilter zit in de roetfilter en slaat dus zo veel mogelijk roetdeeltjes op in uitlaatreservoir van het roetfilter. De grote deel van de opgevangen roetdeeltjes zal tijdens het rijden verbranden, maar er is een deel dat ook niet verbrand in het roetfilter tijdens het rijden ,waardoor het filter op den duur verstopt raakt. Een motorblok moet echter voldoende lucht kunnen kwijtraken om zijn vermogen te leveren. Om te kunnen checken of de gassen in de roetfilter goed naar buiten kunnen stromen zitten er daarom sensoren op het roetfilter geplaats. Deze sensoren meten de tegen druk van het roetfilter en maken contact met het ECU van je auto. Wanneer de tegen druk van het roetfilter te hoog wordt dan zal de druk van het roetfilter besluiten om de roetdeeltjes te gaan verbranden om de doorstroom van uitlaatgassen te vergemakkelijken. (Ook wel regeneratie genoemd.)
Regeneratiehoud in dat het tempratuur in het roetfilter toeneemt tot meer dan 650 graden om de verzamelde roetdeeltjes te verbranden. De uitlaatgassen moeten enorm heet worden. De motor zal hierdoor wat meer toeren. maken omdat extra brandstof inspuit.
Regeneratie begint afhankelijk van type auto en motor na een aantal kilometers rijden het regeneratie proces start, en verbrandt het achtergebleven roet. Dit duurt zo’n 5– 10 minuten. Er blijft altijd wel een heel klein beetje roetdeeltjes achter. Roetdeeltjes andere stoffen die niet verbranden bij regeneratie blijven opgeslagen in het roetfilter reservoir, Waardoor afhankelijk van de auto en motor tussen de 60.000 tot 260.000 kilometer de kans bestaat dat het roetfilter vervangen of schoongemaakt moet worden, of in dit geval een goedkope en langdurige aanpassing van het roetfilter bij AMT Chiptuning.
Weinig snelweg & kortestukken rijden.
Wanneer je veel korte stukjes meteen auto rijdt, komt de motor niet op de juiste temperatuur. De uitlaat gassen worden dan niet heet genoeg om een regeneratie proces te starten. Het roetfilter zal in dat geval eerder vol raken met roetdeeltjes en de roetfilter zal sneller vol raken en dan een storingslampje gaan tonen. Het is daarom belangrijk om regelmatig een langere rit op hoge toeren te rijden hou rekening met minimaal15km op 4000toeren. De motor komt dan op de juiste temperatuur zodat het roetfilter een regeneratie proces kan starten. Garages kunnen meestal met diagnose apparatuur regeneratie starten. Afhankelijk van het roetfilter kan dat soms een tijdelijke oplossing zijn.
Roetfilter of OPF filter vol
Wanneer het zo ver is gekomen is dat je roetfilter of opf filter vol is geraakt zal er een motor lampje op je dashboard getoond worden. Je auto gaat natuurlijk meer verbruiken, omdat er natuurlijkveel tegendruk na je motorblok toe gaat en je motorblok meer moeite moet doen. In een uiterst geval kan het gebeuren dat de motor in noodloop gaat (geenkracht meer) of zelfs helemaal niet meer wil starten. Als een geforceerde regeneratie niet meer helpt, dan kan het noodzakelijk zijn het roetfilter te vervangen, wat al snel meer dan 1200 euro kost.
Je kunt het filter ook bij ons laten aanpassen , Kosten afhankelijk van de typeauto hier dient u contact op te nemen met AMT Chiptuning te Utrecht. Hierbij wordt het roetfilter compleet aangepast, ingespoten en uitgeblazen of doorgespoeld. Na het aanpassen zou het filter weer zo’n 250.000 km mee moetenkunnen.
· Audi Roetfilter melding
· BMW Roetfilter melding
· Citroen Roetfilter melding
· Jaguar Roetfilter melding
· Land rover Roetfilter melding
· Mercedes Benz Roetfilter melding
· Peugeot Roetfilter melding
· Porsche Roetfilter melding
· Seat Roetfilter melding
· Skoda Roetfilter melding
· Volkswagen Roetfilter melding
· Opel Roetfilter melding
· Renault Roetfilter melding
· Fiat Roetfilter melding
· Ford Roetfilter melding
· Mazda Roetfilter melding
· Toyota Roetfilter melding
· Alfa Romeo Roetfilter melding