Alessi - Achille Castiglioni - Bestekset (60) - Droog -

€ 500,00
30sinds 26 dec. '24, 02:59
Deel via
of

Beschrijving



Bestekset van 60 delen, bestaande uit twaalf eetlepels, twaalf tafelvorken, twaalf tafelmessen, twaalf koffielepels en twaalf dessertvorken.

Deze ''Dry'' bestekset is ontworpen door Achille Castiglioni in 1982, het markeert Alessi's debuut in bestekproductie. Het is daarmee het meest bekende en klassieke bestekstuk geproduceerd door het Italiaanse designbedrijf. Deze stukken zullen zeker een hedendaagse familieklassieker worden aan elke tafel. ''Dry'' heeft een baanbrekend ontwerp dat, ondanks sombere eerste voorspellingen, ruimschoots aantoonde dat de iconische en innovatieve kracht van zijn vorm, samen met het uitzonderlijke tactiele plezier in het gebruik en een uitstekende afwerking, veel belangrijker zijn voor het publiek dan veel lang gekoesterde marktvooroordelen ons willen doen geloven.

Deze ''Dry'' bestekset is in ongebruikte en nieuwe staat. Wordt geleverd met originele verpakking en documentatie. Het bestek is vaatwasserbestendig.

Over Alessi:
Over Alessi:
Alessi, een gerenommeerd Italiaans designmerk opgericht in 1921 Giovanni Alessi, is een symbool geworden van baanbrekend design en innovatief vakmanschap, met name in het postmodernisme en hedendaagse design, evenals enkele Bauhaus-objecten. In de loop der decennia heeft het samengewerkt met iconische ontwerpers zoals Alessandro Mendini, Aldo Rossi, Ettore Sottsass (een oprichter van de Memphis-groep), Michael Graves, Marcel Wanders, Richard Sapper, Zaha Hadid, de gebroeders Bouroullec, Tom Kovac, Toyo Ito, Jean Nouvel, Ron Arad en Gio Ponti. Deze samenwerkingen hebben Alessi's reputatie gevestigd voor het creëren van tijdloze, functionele stukken die ook als kunstwerken kunnen dienen. Het meest gevierde ontwerp is Philippe Starck's Juicy Salif citruspers, die bijna het merksymbool van Alessi werd in de hoofden van designliefhebbers. Dit maakt Alessi een merk met een grote impact en een rijke combinatie met fundamenteel design-DNA. Onlangs zorgde een samenwerking met het creatieve bureau van Virgil Abloh voor een frisse, moderne gevoeligheid in de aanbiedingen van Alessi.

Over Achille Castiglioni:
Geboren in Milaan in 1918, begon hij in 1938 te werken als architect en ontwerper met zijn broers Livio en Pier Giacomo. Een van de grote meesters van het Italiaanse design, was hij een van de oprichters van ADI in de jaren vijftig. De lange lijst van prijzen die hij heeft ontvangen, omvat acht Compassi d'Oro. Zijn activiteit als ontwerper is een onmiskenbare mix van eenvoud, ironie en plezier en het toont zijn nauwe interesse in de manier waarop objecten worden gebruikt, in het potentieel dat technologie biedt en in het gebruik van nieuwe materialen. Castiglioni ontwierp voor veel bekende merken zoals Cassina, Olivetti, Driade en Flos. Hij stierf in 2002.

Over Alessi:
Alessi, een gerenommeerd Italiaans designmerk opgericht in 1921 Giovanni Alessi, is een symbool geworden van baanbrekend design en innovatief vakmanschap, met name in het postmodernisme en hedendaagse design, evenals enkele Bauhaus-objecten. In de loop der decennia heeft het samengewerkt met iconische ontwerpers zoals Alessandro Mendini, Aldo Rossi, Ettore Sottsass (een oprichter van de Memphis-groep), Michael Graves, Marcel Wanders, Richard Sapper, Zaha Hadid, de gebroeders Bouroullec, Tom Kovac, Toyo Ito, Jean Nouvel, Ron Arad en Gio Ponti. Deze samenwerkingen hebben Alessi's reputatie gevestigd voor het creëren van tijdloze, functionele stukken die ook als kunstwerken kunnen dienen. Het meest gevierde ontwerp is Philippe Starck's Juicy Salif citruspers, die bijna het merksymbool van Alessi werd in de hoofden van designliefhebbers. Dit maakt Alessi een merk met een grote impact en een rijke combinatie met fundamenteel design-DNA. Onlangs zorgde een samenwerking met het creatieve bureau van Virgil Abloh voor een frisse, moderne gevoeligheid in de aanbiedingen van Alessi.


Hét online veilinghuis voor jou!

Catawiki is het meest bezochte online platform in Europa voor bijzondere objecten geselecteerd door experts, en biedt wekelijks meer dan 65.000 objecten aan voor de veiling. Het is onze missie om onze klanten een spannende en probleemloze ervaring te bieden bij het kopen en verkopen van bijzondere, moeilijk te vinden objecten.


Waarom Catawiki?
  • Lage veilingkosten
  • Al onze objecten zijn gecontroleerd door onze 240+ experts
  • 24/7 meebieden in onze app

    Biedingen zijn alleen geldig via de website van Catawiki.
  • Advertentienummer: a1509204755