Ontvang meldingen van nieuwe zoekresultaten

Model

Variant

Type advertentie

Leasevorm
Prijs
Bouwjaar
Kilometerstand
Brandstof
Type hybride
Actieradius (min.)

Carrosserie

Cabriolet(1)Coupé(12)
Hatchback
MPV
Sedan
Stationwagon
SUV of Terreinwagen
Overige carrosserieën
Bekleding
Interieur
Aantal deuren
Aantal stoelen
Accu-capaciteit
Accu-laadtijd (max.)
Accu-snellaadtijd (max.)
Vermogen
Motorinhoud
Aantal cilinders
Trekgewicht (geremd) (min.)
Trekgewicht (ongeremd) (min.)
Aandrijving
Leeggewicht (max.)
Verbruik
Energielabel
Emissieklasse
Wegenbelasting (max.)
Onderhoud
Garantie
NAP Nationale Auto Pas
Zekerheden
Moet nu weg
BTW verrekenbaar
Sorteer op

Porsche 944 Te Koop

Informatie

Porsche 944

Wil je een Porsche occasion kopen, het nieuwste model leasen of juist je trouwe bolide verkopen? Op Marktplaats vind je altijd het grootste aanbod occasions, private lease en nieuwe auto’s: particulier of bij één van de 8.000 autobedrijven. Bekijk op deze pagina direct alle Porsche modellen of gebruik onze handige tools bij de aan- of verkoop van jouw auto:

De Porsche 944 is een sportauto van het Duitse Porsche. Het achterwielaangedreven model is van 1981 tot 1991 geproduceerd en verschenen als coupé, als targa (met afneembaar dakpaneel) en als cabriolet. De 944 volgde de Porsche 924 op. Concurrenten van de Porsche 944 zijn de Audi Quattro, de Toyota Supra, de Maserati Biturbo en de Renault Alpine.

Motor van de Porsche 928

Het uiterlijk van de 944 is afgeleid van dat van de Porsche 924 GT. De Porsche 924 had veel kritiek gekregen, omdat zijn viercilindermotor afkomstig was van Volkswagen (dat paste deze krachtbron toe in de Audi 100 en de Volkswagen LT , nota bene een bedrijfsauto). De 944 moest dus een echte Porschemotor krijgen en die werd gevonden in de V8 van de Porsche 928. De rechter cilinderbank van die motor werd bestemd om de viercilinder van de 944 te gaan vormen. De 2,5-liter had in het basismodel een vermogen van 163 pk. Gedurende andere versies (944S, 944 S2, 944 Turbo en 944 Turbo S) groeide dit tot 250 pk (en zelfs 300 pk voor een optioneel tuningspakket voor de Turbo S). De verschillende motoren werden standaard voorzien van een handgeschakelde vijfversnellingsbak, maar een drietraps automaat was optioneel leverbaar.

Goede gewichtsverdeling

Zowel de Porsche 924 als de 944 hebben een zogenaamde transaxle (van het Engelse transmission – versnellingsbak – en axle – as). Dit houdt in dat de motor voorin is gemonteerd; in het geval van de Porsche 944 zit het zwaartepunt net voor de vooras. De versnellingsbak is daarentegen niet tegen de motor geplaatst, maar in één unit verwerkt met de achteras. Deze combinatie zorgt voor een meer gelijke gewichtsverdeling over de voor- en achteras, in het geval van de 944 is die verhouding 48:52. Dit zorgt voor een neutraal weggedrag en de 944 blinkt op dit gebied dan ook uit. Andere zogenaamde transaxle-modellen uit dezelfde periode zijn de Alfa Alfetta en de Alfa 75.

Aanpassingen gedurende levenscyclus

Gedurende zijn levenscyclus onderging de Porsche 944 enkele aanpassingen. Belangrijk was vanaf 1985 de optionele inbouw van een katalysator. Hierdoor zakte het vermogen met 13 pk tot 150 pk. Daarnaast kregen alle versies vanaf dit bouwjaar het modernere instrumentarium en de stoelen van de 944 Turbo. Vanwege deze veranderingen wordt de Porsche 944 vanaf 1985 ook wel 944/II genoemd. Vanaf 1988 kreeg de motor meer vermogen (165 pk) dankzij een vergroting van de motorinhoud tot 2,7-liter.

Tweedehands Porsche 944

De 944 was een van de succesvolste sportauto's van zijn tijd. In een periode dat het merk het moeilijk had, heeft de Porsche 944 de firma helpen overleven. Bij ons was het model vanwege zijn hoge nieuwsprijs toch behoorlijk exclusief, de hoge verkoopaantallen zijn vooral in Duitsland behaald. Veel Porsche 944 occasions zijn dan ook van onze oosterburen afkomstig. Ga bij een zoektocht daarom goed de kilometer- en onderhoudshistorie na. Voor aanschaf van een tweedehands Porsche verdient het aanbeveling een specialist te raadplegen, want hoewel de techniek van de 944, zelfs van de turbo-modellen, uiterst betrouwbaar is, is onderhoud erg kostbaar.

Veelgestelde vragen

De onderstaande waarden zijn gebaseerd op je zoekopdracht en de ingestelde filters

De Porsche 944 heeft een iconisch design met een strak profiel en een lage voorkant. Het model beschikt over een uitstekende gewichtsverdeling door zijn transaxle-opzet, wat bijdraagt aan de rijeigenschappen. Daarnaast zijn er verschillende uitvoeringen, waaronder de basis 944, de 944 S, en de 944 Turbo, die elk unieke prestaties en kenmerken bieden.
De betrouwbaarheid van de Porsche 944 wordt over het algemeen als hoog beschouwd, vooral wanneer het goed onderhouden is. Het is echter belangrijk om te weten dat, zoals bij elke oudere auto, aandacht voor onderhoud en reparaties cruciaal is om problemen te voorkomen. Het is aan te raden om een uitgebreide controle te laten uitvoeren voordat je een tweedehands exemplaar aanschaft.
Voor de Porsche 944 is regelmatig onderhoud essentieel om de prestaties op peil te houden. Dit omvat olie- en filterwissels, controles van de remmen en ophangingssysteem, evenals de timingriem, die periodiek vervangen dient te worden. Het hebben van een goede werkplaats en betrouwbare monteurs kan veel toekomstige problemen voorkomen.
De Porsche 944 levert indrukwekkende prestaties in vergelijking met andere sportwagens uit dezelfde periode. Het biedt een uitstekende rijervaring met goede handling en acceleratie, vooral in de Turbo-versie. Hoewel het niet de krachtigste is in zijn klasse, staat het bekend om zijn balans en rijplezier, wat het tot een favoriete keuze maakt onder autoliefhebbers.
Een veelvoorkomend probleem bij de Porsche 944 is de slijtage van de rubberen ophangingscomponenten en de koelsystemen, inclusief het hoofd koelmechanisme. Daarnaast zijn er soms problemen met de elektrische systemen, zoals de verlichting en andere accessoires, waar aandacht aan besteed moet worden. Het is belangrijk om waakzaam te zijn voor deze zaken en tijdig onderhoud uit te voeren.